جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۴
کد خبر: ۹۰۷۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کتاب «پرسه در خاک غریبه» نوشته احمد دهقان یکشنبه ۱۹ دی با حضور منتقدان و علاقه‌مندان در فرهنگسرای اندیشه معرفی می‌شود.
«پرسه در خاک غریبه» در فرهنگسرای اندیشه نقد می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست معرفی و بررسی رمان «پرسه در خاک غریبه» نوشته احمد دهقان یکشنبه ۱۹ دی با حضور احمد دهقان نویسنده کتاب و محمدرضا بایرامی، مجید قیصری و محمدعلی باشه آهنگر در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.

دهقان در رمان «پرسه در خاک غریبه» بر خلاف گرمای ذاتی و کلامی همیشگی خود به سراغ جبهه‌های سرد و برف‌گرفته غرب کشور رفته است و داستانی چنان بدیع را در این منطقه روایت می‌کند که در سطر سطر آن چیزی جز انتظار و صحنه‌های ترسیم شده توسط نویسنده نصیب خواننده نمی‌شود.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است که ‏‎گروهی از رزمندگان در سرما و بوران منطقه کوهستانی غرب کشور و به منظور نجات مردم گرفتار در کردستان عراق، به دل کوه می‌زنند تا با انجام عملیاتی آنها را از دست مزدوران بعثی نجات دهند و این ماجراجویی است که برای آنها در طول داستان حواشی فراوانی را به وجود می‌آورد.

 دهقان درباره هدفش از نگارش این اثر می‌گوید: «در این رمان سعی کردم واقعیت جنگ را نشان دهم. ‏‎خیلی‌ها جنگ را اغراق‌آمیز یا کاریکاتوری می‌بینند. واقعیت جنگ درست در میان آتش است. در اینجاست که آدم‌ها ماهیت درونی خود و جوهرشان را نشان می‌دهند. در این جنگ و آتش است که مادری پس از چند روز فرزندش را به زمین می‌گذارد و می‌بیند چند روز است این بچه مرده....»

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۶۵۰۹۰ تماس بگیرند.
نظر شما