شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۶
کد خبر: ۹۰۸۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
رییس فرهنگسرای تهران گفت: جشنواره فیروزه می‌تواند قابلیت‌ و توان نهادها و فعالان حوزه فرهنگ در بخش خصوصی و عمومی را به منصه ظهور برساند.
جشنواره فیروزه، قابلیت فعالان حوزه فرهنگ را به منصه ظهور می‌رساندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل قضاتلو، رییس فرهنگسرای تهران، با بیان اینکه در جامعه امروزی نیازهای فرهنگی شهروندان و به تبع آن نیاز به محصولات فرهنگی در حال افزایش است، گفت: شهرداری تهران در حوزه فرهنگی دو متولی اصلی دارد، یکی سازمان فرهنگی هنری که از سال ۷۶ به دستور مقام معظم رهبری ایجاد شده است و متولی دیگر نیز  معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری است که موضوعات را مدیریت می‌کند.
 
وی با بیان اینکه عمده رویدادهای فرهنگی شهر تهران به همت شهرداری انجام می‌شود، افزود: زیرساخت‌های فرهنگی پایتخت نیز غالبا در اختیار شهرداری است و به جرات می‌توان گفت که امروزه هیچ رویداد فرهنگی بزرگی نیست که شهرداری تهران در آن دخیل نباشد.
 
رییس فرهنگسرای تهران با اشاره به برگزاری جشنواره‌های فجر اظهارکرد: در بخش‌های مختلف جشنواره فجر شهرداری تهران حضور دارد. به عنوان مثال در بخش فیلم این جشنواره سینماهای شهرداری تهران مشارکت دارند و حتی در مواردی فیلم‌هایی که با حمایت شهرداری ساخته شده در این جشنواره به نمایش درآمده است. بنابراین به جرات می‌توان گفت که شهرداری تهران با زبرساخت‌هایی که در اختیار دارد به اجرای بهتر این برنامه‌ها  کمک می‌کند.
 
قضاتلو پاسخ به نیازهای مردم را مهم‌ترین وظیفه شهرداری‌ها و نهادهای فرهنگی دانست و افزود: بخش عمده نیازهای مردم فرهنگی است که باید با ارائه خدمات و تولید محصولا پاسخ داده شود و به عنوان مثال اگر یک دانش آموز لوازم تحریری را  برای تحصیلش تهیه می‌کند، ما وظیفه داریم که محصولات با کیفیت و  مفید فرهنگی را در اختیارش قرار دهیم. بنابراین باید گفت که حوزه فرهنگ و محصولات فرهنگی حوزه بسیار گسترده‌ای است.

وی در ادامه با تاثیرگذاری یک رویداد فرهنگی را در گرو مردمی بودن آن دانست و گفت: رویدادهای فرهنگی زمانی موثر و سودمند خواهند بود که مردمی باشند، مجموعه شهرداری تهران نهادی برآمده از دل مردم است و برای مردم نیز فعالیت می‌کند. به همین دلیل رویدادهای فرهنگی و تولیدات فرهنگی این نهاد مود توجه مردم قرار می‌گیرد.

رییس فرهنگسرای تهران با اشاره به برگزاری نخستین مرحله از جشنواره فیروزه اظهارکرد: این جشنواره هم با رویکردی مردمی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که نتایج و تاثیرات خوبی داشته باشد.

قضاتلو با اشاره به بخش مردمی جشنواره فیروزه نیز گفت:  این بخش، بخش درستی است  و باید حتما پررنگ شود، چرا که  نیاز و سلیقه مردم به هنرمندان و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی انتقال داده می‌شود.
 
به گفته رییس فرهنگسرای تهران جشنواره فیروزه می‌تواند قابلیت‌ و توان نهادها و  فعالان حوزه فرهنگ در بخش خصوصی و عمومی را به منصه ظهور برساند.

وی با تاکید بر ارتقا محصولات و خدمات در عرصه فرهنگی، گفت:  نباید محصولی تولید کنیم که مشابه بهتری داشته باشد یا  بخش های مختلف فرهنگی در ارائه خدمت خود به شهروندان همپوشانی داشته باشند.
 
قضاتلو ایجاد هم افزایی فرهنگی در جریان برگزاری جشنواره فیروزه را یکی از نقاط قوت این جشنواره دانست و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری  این جشنواره، همه نهادهای فرهنگی و فعالان از دستاورد های هم مطلع شده و با تضارب ارا و تعامل با یکدیگر زمینه استفاده از ظرفیت‌ها فراهم و هم افزایی میان آنها افزایش یاید.
برچسب ها: فیروزه
نظر شما