شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۲
کد خبر: ۹۰۸۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
صلاحی در دیدار با خانواده شهید کریمی:
صلاحی در ویژه برنامه «به تماشای سرو» گفت: همه انقلاب ما در یک کلمه خلاصه می‌شود؛ «شهادت»؛ چیزی که شهید کریمی با وجود آنکه در زمان انقلاب تنها یک سال داشت آن را آموخت، به کار برد و به اوج رسید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه «به تماشای سرو» که پنجشنبه هر هفته به همت فرهنگسرای رضوان در منزل شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود، این هفته به مناسبت سالروز تولد شهید مدافع حرم «مرتضی کریمی» با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در منزل این شهید برگزار شد.

محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری در این دیدار عنوان کرد: خدا را شکر می کنم که امروز به من توفیق داد تا خدمت شما برسم. من شهدای زیادی دیده‌ام از سال ۵۸ و کردستان که یک سال پیش از جنگ عراق آغاز شد تا شهدای هشت سال دفاع مقدس و این روزها هم شهدای مدافع حرم. اما آنچه که به آن اعتقاد دارم این است که در میان همه این شهدا، اولاتر، شهدای مدافع حرم هستند.

همه انقلاب اسلامی در «شهادت» خلاصه می‌شود

وی افزود: در دفاع هشت ساله ما، زندگی مردم و هم‌وطنانمان در خطر بود و این خاک کشور خودمان که مورد تجاوز قرار می‌گرفت و از آن مهم‌تر امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب هم، این جهاد را بر ما تکلیف کرد. اما این سال‌ها جنگ در سوریه بر هیچ‌یک از این مجاهدان تکلیف نیست. آنها این راه را انتخاب می‌کنند و این موضوعی است که این شهدا را بالاتر از شهدای دفاع مقدس قرار می‌دهد. 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تقدیر از همسر و دختران شهید کریمی گفت: شهید اجر اخروی فراوانی دارد. حتما کسی که همه امید و آرزوهایش را می‌گذارد تا در برابر ظلم قیام کند و هستی ‌اش را در این راه فدا می‌کند، انسان خاص و وارسته‌ای است. اما شما باید بدانید که در واقعه عاشورا در میان همه آنهایی که رفتند و شهید شدند و همه کسانی که ماندند و اسیر شدند؛ زینب(س) از همه شاخص‌تر بود. کسی که ماند و صبوری کرد و این فرهنگ را ترویج داد. شما هم زینب‌وار زندگی می‌کنید و بدانید که صبر شما و تبلیغ این راه وظیفه شماست.

همه انقلاب اسلامی در «شهادت» خلاصه می‌شود

صلاحی در ادامه تاکید کرد: همه انقلاب ما در یک کلمه خلاصه می‌شود؛ «شهادت». چیزی که شهید کریمی با وجود آنکه در زمان انقلاب تنها یک سال داشت آن را آموخت، به کار برد و به اوج رسید. 

در ادامه با حضور دختران شهید مدافع حرم «مرتضی کریمی» کیک تولد این شهید بریده شد.
 
همه انقلاب اسلامی در «شهادت» خلاصه می‌شود
مطالب مرتبط
برچسب ها: ۳۶۲۶
نظر شما