شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۴
کد خبر: ۹۰۸۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
به منظور شناسایی خلاقیت و توانمندی‌های دانش آموزان در حوزه داستان‌نویسی، مسابقه «نگارش خلاق» با رویکرد ارتقای فرهنگ نظم و بهداشت اجتماعی در مدارس منتخب منطقه ۱۴ برگزار می‌شود.
«نگارش خلاق» در کتابخانه ابن‌سینابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معصومه کیانی، رییس کتابخانه ابن‌سینا با اعلام خبر برگزاری مسابقه داستان‌نویسی «نگارش خلاق» با رویکرد پرورش خلاقیت و ترویج فرهنگ مطالعه عنوان کرد: این مسابقه داستان‌نویسی با عنوان «روان پاک» با رویکرد ارتقای فرهنگ نظم و بهداشت اجتماعی، در قالب فرم‌هایی همراه با چند سطر از یک داستان با موضوع نظم و بهداشت اجتماعی طراحی و تکثیر شده و در مدارس منتخب دوره اول متوسطه (دخترانه و پسرانه) توزیع می‌شود.

به گفته رییس کتابخانه ابن‌سینا در این دوره از مسابقات «نگارش خلاق» دانش آموزان مدارس دخترانه‌ام البنین (س)، جانبازان، شهید طهماسبی، شهید هاشمی نژاد و مدارس پسرانه شهید فهمیده، شهید بهشتی، شهید آشوری و شهید مصطفی خمینی در مسابقه شرکت می‌کنند و با بهره‌گیری از ذوق و ایده ادبی خود داستان را کامل و به مسئولان مدارس تحویل می‌دهند.

کیانی ادامه داد: فرم‌های مسابقه روز ۲۶ دی ماه در مدارس توزیع شده و ۲ بهمن ماه جمع‌آوری می‌شود و ۹ بهمن ماه توسط هیات داوران بر اساس شاخصه‌هایی مانند فکر اولیه، توانایی دانش آموزان در نکات تکنیکی در داستان‌نویسی، چینش کلمات با ایجاد تعلیق و همچنین توجه به نیازمندی‌های روز جامعه بررسی و نفرات برتر اعلام می‌شوند.

رییس کتابخانه ابن‌سینا اعلام کرد: از هر مدرسه سه دانش‌آموز برتر انتخاب و طی مراسمی در جمع دانش آموزان از برگزیدگان تقدیر شده و ۲۴ نفر برگزیده مسابقه نیز عضو کانون «قلم آوران» کتابخانه ابن‌سینا می‌شوند.

کتابخانه ابن‌سینا در خیابان پیروزی، میدان چهارصد دستگاه، بوستان قانون واقع شده است.
 

نظر شما