شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۵
کد خبر: ۹۱۰۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
دبیر هیات مدیره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد که محصولات فرهنگی باید با توجه به نیاز جامعه هدف تولید شود.
محصولات فرهنگی از روی رفع تکلیف تولید نشودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، منصور احمدلو، دبیر هیات مدیره سازمان فرهنگی هنری و رییس فرهنگسرای بهمن، با اشاره به برگزاری جشنواره فیروزه گفت: وقتی جشنواره ای با محوریت حمایت از محصولات فرهنگی برگزار می‌شود باعث خود اتکایی و افزایش اعتماد به نفس تولیدکنندگان خواهد شد. البته باید به این نکته هم توجه داشت که محصولات فرهنگی که تولید می‌شود با توجه به نیازهای جامعه هدف باشد تا با اقبال مخاطب هم مواجه شود.  

وی با بیان اینکه در تولید محصولات فرهنگی باید از قاعده عرضه و تقاضا بهره مند شویم، گفت: باید توجه داشته باشیم که محصولی تولید کنیم که بر دل و تمایلات مصرف کننده اثرگذار باشد و این موضوع خیلی مهم است.

رئیس فرهنگسرای بهمن با تاکید بر ضرورت پرهیز از نگاه کلیشه ای به تولید محصولات فرهنگی گفت: نباید صرفا برای رفع تکلیف یک محصولی تولید شود، این کار نامش اسراف است، باید محصولی تولید شود که هم برای مصرف کننده و هم برای تولیدکننده مفید باشد.

احمدلو با اشاره به نقش مصرف کننده در تولید محصولات فرهنگی تصریح کرد: وقتی کالای فرهنگی با اقبال مناسب از سوی مصرف کننده مواجه می‌شود تولید کنندگان با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.  

وی با اشاره به محصولات فرهنگی نامناسبی که ممکن است در بازار عرضه شود نیز گفت: وقتی محصولات فرهنگی را طبق اصول و مقررات اساسی تولید کنیم، قطعا محصولات فاسد و خارج از مبانی و ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی ما مورد استقبال قرار نخواهند گرفت. دقیقا مثل اینکه اگر ما محصولات غذایی سالم و بدون ضرری را در رستوران ها عرضه کنیم که کیفیت خوبی هم داشته باشد، دیگر کسی نمی رود تا برای رفع گرسنگی غذای بی کیفیت بخرد.

مشاور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه جشنواره فیروزه می تواند در حمایت از این محصولات و ارتقای کیفیت آنها موثر باشد، اظهارکرد: خوشبختانه بخش‌های مختلفی در جشنواره فیروزه وجود دارد و به عبارتی فرصت برای انواع محصولات و تولیدکنندگانشان موجود است. اما در کل به نظر باید به همان نسبتی که استقبال از هنرها و محصولات فرهنگی وجود دارد ما هم اقدام به تولید محصولات فرهنگی کنیم.

احمدلو با اشاره به بخش قرآنی جشنواره فیروزه نیز گفت: تمام محصولات فرهنگی زیر سایه تعالیم قرآنی و مفاهیم آن تولید می شود و تنها نحوه بروز و ارائه آن متفاوت است. اینکه ما محصولی را جدا از قرآن و تعالیم آن ارائه کنیم بی ثمر و بی نتیجه است.چرا که در کنار قرآن و معارف دینی است که می شود بهترین ها را داشت و به ثمر رساند.
نظر شما