يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۴
کد خبر: ۹۱۱۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

«ارکستر شهر» ۱۴ اسفند به صدا در می‌آید

نخستین اجرای صحنه‌ای «ارکستر شهر» ۱۴ اسفند در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.
«ارکستر شهر» در ۲۹ بهمن به صدا در می‌آیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بابک ربوخه مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری با اشاره به انتشار فراخوان و برگزاری آزمون و گزینش هنرجویان برای «ارکستر شهر» در ماه‌های گذشته گفت: با تمرین‌ها و روند خوبی که اعضای ارکستر در پیش دارند، نخستین اجرای «ارکستر شهر» ۱۴ اسفند ساعت ۱۹ برگزار می‌شود.
 
ربوخه درباره تعداد اعضای گروه ارکستر و قطعاتی که نواخته خواهد شد، بیان کرد: در حال حاضر پنج قطعه از آهنگسازان و استادانی مانند روح‌الله خالقی، گلنوش خالقی، ابوالحسن صبا و حسین دهلوی را برای اجرا در نظر گرفته‌ایم. اعضای گروه نوازندگان بسته به اجراها بین ۴۵ تا ۵۰ نفر است و در آغاز کار و برای نخستین اجرا در حال تمرین روی سه قطعه کرال، یک قطعه ارکستر به همراه خواننده و دو قطعه سازی هستیم. 
  
مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری در معرفی قطعات موسیقی گفت: «مهربانی»، «آزادی»، «ای ایران»، «چنگ رودکی»، «به زندان» و «نخست گلبانگ مضرابی» آثاری هستند که در این کنسرت توسط ارکستر شهر تهران برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

«ارکستر شهر» در ۵ اسفند به صدا در می‌آید

وی با بیان اینکه اجرای اول رونمایی از ارکستر شهر است، گفت: اجرای نخست بدون آنتراکت (میا‌ن‌پرده) و مخصوص مسئولان و عوامل و بدون حضور عموم مردم برگزار خواهد شد. اما در اجراهای عمومی این قطعه‌ها در دو بخش ۴۵ دقیقه‌ای برگزار خواهد شد. همچنین  در حال حاضر سالن مورد نظر برای این اجرا، سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن است.

مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری در خصوص سازهایی که در ارکستر شهر نواخته می‌شوند، گفت: سازهای استفاده شده در ارکستر از دسته سازهای مضرابی، کوبه‌ای و کششی همچون تار، بم تار، سه تار، عود، قانون، سنتور، نی، کمانچه و ویلن سل است.

وی گفت: اسماعیل تهرانی رهبر ارکستر شهر از روند فعالیت ارکستر احساس رضایت کرده و می‌گوید حال و هوای این روزهای ارکستر، خوب است و تمرین‌ها به خوبی جلو می‌رود.

ربوخه در پایان با اشاره به کیفیت ارکستر شهر تهران گفت: این موضوع را نه به عنوان یک مدیر بلکه به عنوان یک هنرمند فعال عرصه موسیقی می گویم که با توجه به حضور پیشکسوتان و نام آوران در بدنه ارکستر شهر تهران به عنوان سرگروه، شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که نوازندگان جوان با اصول حرفه‌ای نوازندگی در ارکسترها و حضور در یک ارکستر هر روز بیشتر از دیروز آشنا می‌شوند و مطمئن باشید تا چند ماه دیگر شاهد یک ارکستر حرفه ای خواهید بود که می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.
خبرهای مرتبط
نظر شما