شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۰۸۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
رهبر «ارکستر شهر» به روند رضایت بخش گروه نوازندگان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این ارکستر جوانگرایی است، یعنی استفاده از جوان‌هایی که تعدد صحنه، سوابق و تجربه‌های زیادی ندارند؛ امیدوارم این ارکستر عمر کافی و ماندگار داشته و سقفی برای جوان‌ها باشد.
اسماعیل تهرانی: برای تولد ارکستر شهر خوشحالمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل تهرانی رهبر «ارکستر شهر» درباره وضعیت گروه ارکستر گفت: پس از انتشار فراخوان‌هایی برای انتخاب نوازندگان این ارکستر و انجام ارزیابی‌های حضوری و غیرحضوری از علاقه‌مندان و گزینش هنرمندان در نهایت ۱۵ آذر ماه ۹۵ نشست معارفه بین اعضای گروه ارکستر شهر و محمود صلاحی رییس، امیرعبدالحسینی معاون هنری و بابک ربوخه مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری برگزار شد. 
 
رهبر ارکستر شهر تصریح کرد: در این نشست نقطه نظرهای مسئولان، اهداف سازمان فرهنگی هنری و ارکستر شهر بازگو شد و پس از هماهنگی‌ها و بررسی‌های لازم در نهایت تمرین‌های این گروه ۲۱ آذر ماه با حضور نوازندگان در فرهنگسرای اندیشه آغاز شد.
  
این هنرمند پیشکسوت افزود: جلسات تمرین ارکستر شهر هفته‌ای دو بار یکشنبه و سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ برگزار می‌شود که تا به امروز ۹ جلسه آن سپری شده‌ است.
   
تهرانی درباره تعداد اعضای گروه ارکستر و قطعاتی که نواخته خواهد شد بیان کرد: اعضای گروه نوازندگان بسته به اجراها بین ۴۵ تا ۵۰ نفر است و در آغاز کار و برای نخستین اجرا در حال تمرین روی ۳ قطعه کرال، یک قطعه ارکستر به همراه خواننده و ۲ قطعه سازی هستیم. یکی از این قطعه‌های موسیقی «ای ایران» است که برای ارکستر شهر تنظیم شده و مابقی قطعه‌ها ملودی‌های است که قبلا نوشته و برای ارکستر شهر تنظیم مجدد شده‌اند.
   
رهبر ارکستر شهر در خصوص زمان اجرا گفت: پیش‌‌بینی می‌شود برای نخستین بار ارکستر شهر ۱۵ بهمن امسال روی صحنه برود البته اجرای اول که رونمایی از ارکستر شهر است بدون آنتراکت (میا‌ن‌پرده) و مخصوص مسئولان و عوامل و بدون حضور عموم مردم برگزار خواهد شد. اما در اجراهای عمومی این قطعه‌ها در دو بخش ۴۵ دقیقه‌ای برگزار خواهد شد.
  
اسماعیل تهرانی درباره سازهایی که در ارکستر شهر نواخته می‌شوند، گفت: سازهای استفاده شده در ارکستر از دسته سازهای مضرابی، کوبه‌ای و کششی همچون تار، بم تار، سه تار، عود، قانون، سنتور، نی، کمانچه و ویلن سل است.
  
رهبر ارکستر شهر با ابراز رضایت از فعالیت این گروه گفت: هدف از برگزاری این ارکستر جوانگرایی است. یعنی استفاده از جوان‌هایی که تعدد صحنه، سوابق و تجربه‌های زیادی ندارند. نداشتن سوابق و تجربه باعث می‌شود نتوانیم یک ارکستر قرص و محکم برگزار کنیم اما این ریسک را انجام داده‌ایم تا فرصتی برای جوانان شود. به جز حضور چند پیشکسوت مابقی نوازنده‌های گروه جوان و تازه کار هستند. 
 
وی در پایان با ابراز خوشحالی از تولد ارکستر شهر گفت: از گروه و روندی که دارد بسیار راضی هستم و امیدوارم حاشیه‌ها بگذارد این ارکستر عمر کافی و ماندگار داشته و سقفی برای جوانان علاقه‌مند و با استعداد در موسیقی باشد.
مطالب مرتبط
نظر شما