جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۳
کد خبر: ۹۱۱۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
با شعار « ایران ما، انقلاب ما » در منطقه 14 به اجرا در می آید :
همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلای اسلامی، برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با شعار « ایران ما، انقلاب ما » در سطح دارالمومنین طهران به اجرا در می آید .
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ملوک سید آبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رییس فرهنگسرای اخلاق با اعلام این خبر، برنامه ها و مراسم شور آفرین ،تاثیر گذار و اثر بخش را در ایام دهه فجر همراه با ایجاد  آگاهی در نسل جوان نسبت به دستاورد های انقلاب اسلامی و همچنین ایجاد فضای شاد از جمله اهداف برنامه های دهه فجر برشمرد .
 
سید آبادی افزود : نمایشگاه عکس « مهر انقلاب » با موضوع روایتگری بخشی از تاریخ کشور در دهه فجر سال 57 شامل آثار عکاسانی چون عباس ملکی، محمد صیاد، عبدالحسین پرتوی ، کاوه گلستانی ،از 12 بهمن ماه به مدت 10 روز در نگارخانه کلک خیال برپا ست و همچنین کارکنان مراکز فرهنگی هنری منطقه چهارده به منظور پیوند بین نسل جوان و شهدای انقلاب در برنامه « هم عهدان شهدا » روز پنج شنبه 14بهمن ماه از ساعت 9 در قطعه شهدای گمنام بهشت زهرا (س) حضور به هم می رسانند .
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده در خصوص جشن انقلاب که همزمان با میلاد حضرت زینب (س) برپا می شود گفت : ویژه برنامه « آدینه ها عیدند » در قالب جشن، غرفه های خلاقیت و کاردستی با موضوع آموزش پرچم ایران، گل لاله، دیوار نویسی شامل شعارهای انقلابی توسط نوجوانان و نقاشی کودکان و ایستگاه سلامت، جمعه 15 بهمن ماه در فرهنگسرای اخلاق برگزار می شود .
 
وی با اشاره به برنامه روز « خانواده » در منطقه چهارده افزود : نشست « نقش همدلی والدین در تربیت فرزندان » که به ارتباط صحیح بین پدر و مادر و روابط سالم آنان با کودکان مرتبط است، شنبه 16 بهمن ماه ساعت 10الی 12 توسط خانه فرهنگ شکوفه برگزار می شود .
وی با اشاره به نشست های عمومی و محتوایی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی که همزمان در طول دهه مبارک فجر در سایر فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می شود بیان کرد : نشستی با موضوع « تبیین جایگاه انقلاب اسلامی در پیشرفت اخلاقی جامعه » با حضور اساتید گروه جامعه شناسی و علوم اجتماعی دانشگاه تهران « احمد نادری » و « مهدی حسین نژاد » یکشنبه 17 بهمن ماه درفرهنگسرای اخلاق برگزار می شود . 

مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده از معرفی بانوان فرهیخته منطقه چهارده در قالب نمایشگاهی در فرهنگسرای شفق خبر داد و افزود : علاوه بر معرفی بانوان فرهیخته منطقه، سه تن از بانوان هنرمند با انجام نقاشی روی پارچه، خطاطی و نگارگری با موضوع حجاب، عفاف و سبک زندگی روز 16 بهمن ماه در فرهنگسرای شفق از ساعت 9 تا 17در کارگاه حضوری شرکت می کنند.. 
به گفته وی : در برنامه متمرکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با عنوان « کاسب؛ حبیب خدا »که به تجلیل از کاسبان نمونه مناطق شهر تهران اختصاص دارد از کاسب نمونه محله شاهین « غلام نیکوکلام » یکشنبه 17 بهمن ماه تجلیل می شود .
 
سید آبادی ادامه داد : همزمان با سایر فرهنگسراها و با هدف توسعه فرهنگ حقوقی و قضایی بین شهروندان و کاهش جرایم و پرونده های قضایی، مشاوره حقوقی با مشارکت کانون بسیج حقوق دانان شهر تهران ، سه شنبه 19 بهمن ماه ساعت 14 تا 17 در خانه مشاوره فرهنگسرای اخلاق،خدمات مشاوره ای به شهروندان ارائه می دهند .
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده با اشاره به برگزاری دومین جشنواره دستاورد های کانونی  سازمان فرهنگی هنری گفت : سه کانون منتخب فرهنگسرای اخلاق به نام های « کهربای تعزیه »، « هم اندیشان شکوفه» و « زنگ داستان » دستاورد های خود را از16تا 21 بهمن ماه در زیر گذر مترو « تئاتر شهر » ارائه می دهند .
به گفته وی، فرهنگسرای اخلاق در روز 22 بهمن، در غرفه ای که با مشارکت فرهنگسراهای ولاء، بهمن و تهرانسر در خیابان انقلاب، نبش خیابان خوش برپا می شود کودکان با حضور در این غرفه، نقاشی نیمه تمام با موضوع رویدادهای انقلاب اسلامی را رنگ آمیزی و هدیه دریافت می کنند .  

فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است .  

نظر شما