شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۸
کد خبر: ۹۱۲۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
همزمان با آغاز ایام مبارک دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ویژه برنامه های منطقه 17 با عنوان "ایران ما، انقلاب ما" از سوی این مدیریت این منطقه اعلام شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مهدی تقی نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه 17 و رییس فرهنگ سرای بهاران ضمن عرض تبریک برای فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برنامه های این منطقه را که به همین مناسبت و با شعار "ایران ما، انقلاب ما" تدارک دیده شده است تشریح کرد.
 
تقی نژاد گفت: در این ایام مراکز فرهنگی هنری منطقه هر یک عهده دار برگزاری مراسم و نشست های ویژه ای به همین مناسبت هستند؛ که می توان به نشست تخصصی "یک کتاب، یک نویسنده" که کتابخانه دکتر حسابی برگزار کننده ی آن است و به بررسی کتاب "شرح پنهان" می پردازد و موضوعیت آن راهنمایی های مقام معظم رهبری برای شاعران کشورمان است در روز 13 بهمن اشاره کرد.
 
وی افزود: کتابخانه ی بهاران هم در همین راستا نمایشگاهی با عنوان "طلوع فجر" را در دهه فجر و با هدف معرفی تازه های نشر با موضوعات نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی برگزار می کند.
 
این کتابخانه همچنین مسابقه کتابخوانی "بهار جاویدان" را در سطح مدارس منطقه با موضوع شناخت انقلاب اسلامی اجرا خواهد کرد.
 
تقی نژاد از ویژه برنامه های "جشن انقلاب" که با مشارکت 12 مدرسه منطقه در قالب نمایش، مسابقه، سرودهای انقلابی و انتخاب دانش آموزان نمونه هر روز در سالن همایش های فرهنگی هنری بهاران اجرا می شود نام برد و گفت ما با مدارس سطح منطقه درباره ی برگزاری جشن های انقلاب همکاری خوب و مثمرثمری داریم.
 
ایشان اضافه کرد: خانه فرهنگ سلمان فارسی که از مراکز فعال منطقه می باشد برای این ایام جشن "بهار در بهار" را با هدف نشان دادن توانمندی های کسب شده توسط کودکان آن خانه فرهنگ طی یکسال گذشته و برگزاری نمایشگاه کارهای دستی و خلاقیت آنها در روز 20 بهمن ماه اجرا خواهد کرد.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه 17 به برنامه های فرهنگ سرای بهاران نیز اشاره کرد و گفت: نگارخانه بهاران نمایشگاه پوستر با عنوان "شکوه پیروزی" را برپا کرده که در این نمایشگاه بیش از سی اثر در ابعاد 70*50 با مضمون وقایع انقلاب اسلامی به چشم می خورد.
 
تقی نژاد از برپایی بازارچه "کارآفرینی" خبر داد که در آن دستاوردهای زنان سرپرست خانوار مانند انواع صنایع دستی به چشم می خورد و با مشارکت کانون های کارآفرینی و بانوان بهاران تا آخر بهمن در فضای ورودی فرهنگ سرا میزبان همشهریان تهرانی است.
در ادامه تقی نژاد از برنامه ی "آدینه ها عیدند" در روز 15 بهمن با برپایی ایستگاه های فرهنگی هنری و مراسم جشن با حضور گروه های مختلف هنری که میزبان جمع زیادی از مخاطبین فرهنگ سرا است اطلاع داد.
 
به گفته وی بمناسبت متقارن شدن ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با ایام دهه ی مبارک فجر فرهنگ سرای بهاران در بیمارستان ضیاییان که در منطقه 17 واقع شده مراسم جشنی با عنوان "فرشتگان زمین" برگزار می کند. دراین جشن از چند پرستار نمونه هم از سوی فرهنگ سرا تقدیر و جوایزی به ایشان اهدا می شود.
 
تقی نژاد خاطر نشان کرد فرهنگ سرا مسابقه ی ساخت "ماکت انقلاب" را هم از 12 تا 22 بهمن در محوطه ی ورودی فرهنگ سرا با موضوع انقلاب و شهدای آتشنشان برای علاقمندان در نظر گرفته است.
او از حضور کانون های منطقه 17 در جشنواره "دستاوردهای کانون های موفق" با حضور چهار کانون کارآفرینی، بانوان، جهاندیدگان و نمایش در جشنواره که در محل زیرگذر مترو ولیعصر(عج) از سوی سازمان خبر داد.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 17 در پایان صحبت هایش از حضور کارکنان این منطقه در ایستگاه های راهپیمایی روز 22 بهمن در روز 22 بهمن در خیابان انقلاب و برگزاری برنامه های فرهنگی هنری مسابقه، اجرای نمایش میدانی و ... گفت.
ایشان همچنین از شهروندان و ساکنین منطقه 17 برای حضور و شرکت در این برنامه ها دعوت کرد.

نظر شما