شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۹
کد خبر: ۹۱۲۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
مسئول هیات هنر و مدیر استودیو ۳*۴ پیشنهاد کرد که به تولیدکنندگان محصولات فرهنگی یارانه پرداخت شود.
پرداخت یارانه به تولیدکنندگان محصولات فرهنگیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ علی حیاتی در راستای نخستین جشنواره محصولات فرهنگی فیروزه با بیان اینکه در تولید محصولات فرهنگی آنطور که باید و شاید به علایق و نیازهای مردم توجه نمی‌شود، گفت: در تولید محصولات فرهنگی و مخصوصا محصولات فرهنگی مذهبی گاهی همین که خودمان از یک محصول خوشمان می‌آید، آن را به تعداد انبوه تولید می‌کنیم و دیگر توجه نمی‌کنیم که نیاز و سلیقه مخاطب چیست. در این شرایط مجبور می‌شویم که آن محصول را در مناسبت‌های مختلف هدیه بدهیم.

وی درباره اینکه یک محصول فرهنگی موفق چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، گفت: محصول فرهنگی موثر است که مردم حاضر باشند برایش هزینه کنند، مردم برای چیزی که پول داده باشند ارزش بیشتری قائلند و اگر هم پولی برای محصولی پرداخت نکرده باشند، قطعا به محصولی توجه می‌کنند که نفیس و ارزشمند باشد.

مسئول هیات هنر و مدیر استودیو ۳*۴ با تاکید بر اینکه تولیدکننده محصولات فرهنگی باید از سلیقه مخاطب و فضای اجتماعی شناخت داشته باشد، اظهارکرد: کسی که محصول فرهنگی تولید می‌کند باید موضوعات و مشکلات مختلف را شناسایی کند و پس از آن با محصولی که تولید می‌کند به دنبال حل و رفع آن مشکل برود.

حیاتی درباره برگزاری جشنواره محصولات فرهنگی فیروزه نیز گفت: جشنواره فیروزه باید فضایی را ایجاد کند که تولیدکنندگان محصولات فرهنگی بتوانند در کنار هم به بحث و تبادل نظر پرداخته و مشکلات خود را مطرح کنند تا از دل این بحث ها، سیاست‌های حمایتی از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی استخراج و اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به ضرورت ایجاد یک بانک اطلاعاتی قوی از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی ادامه داد: حالا اگر جشنواره فیروزه در سطح شهر تهران برگزار می‌شود می‌توان اطلاعات هنرمندان و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی در سطح تهران را به وسیله آن جمع آوری کرد و اگر حوزه برگزاری آن کشوری است باید این اطلاعات در سطح کشوری جمع‌آوری شود.

مسئول هیات هنر و مدیر استودیو ۳*۴ با ارائه پیشنهاد پرداخت یارانه به تولیدکنندگان محصولات فرهنگی گفت: می‌توان پس از جمع آوری این اطلاعات بر حسب نوع و کیفیت کار یارانه‌ای به تولیدکنندگان محصولات فرهنگی اختصاص یابد و برای دقت در پرداخت این یارانه نیز می‌توان محصولات تولید شده را کارشناسی کرد.
نظر شما