جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۶
کد خبر: ۹۱۲۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
رئیس کتابخانه‌ فرهنگسرای خاوران از افتتاح بزرگترین و مجهزترین کتابخانه ویژه نابینایان کشور به مناسبت دهه فجر در فرهنگسرای خاوران خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسین قلاوند رئیس کتابخانه فرهنگسرای خاوران گفت: بزرگترین و مجهزترین کتابخانه تخصصی ویژه نابینایان کشور روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه افتتاح می شود.
 
وی افزود: این مجموعه تنها کتابخانه در سطح شهر تهران است که سالن مطالعه ویژه نابینایان دارد و به روشندلان کتابدوست سطح شهر تهران و منطقه ۱۵ خدمات رسانی می ‌کند.

این مسئول توضیح داد: بخش نابینایان کتابخانه فرهنگسرای خاوران به جز کتاب‌های خط بریل، هفت هزار عنوان کتاب صوتی نیز دارد.

وی ادامه داد: بدین منظور فرهنگسرای خاوران با بهره‌گیری از هشت هزار عنوان کتاب بریل شامل تجهیزاتی چون برجسته نگار، چاپگر بریل، پخش سیستم‌های صوتی برای مطالعه کاربران نابینا، اسکن کتاب‌های لاتین، استودیو برای ضبط کتاب‌های صوتی و ... بخش قابل توجه و وسیعی از خدمات اطلاع رسانی را برای گروه خاص دست یافتنی و قابل استفاده می‌کند.
  
قلاوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در میان مردم تاکید کرد و افزود: ترویج این فرهنگ تنها وظیفه نهاد کتابخانه‌های عمومی نیست؛ بلکه هر دستگاه به فراخور توان و امکانات خود باید در این مسیر گام بردارد تا زمینه را برای بروز خلاقیت، ابتکار و استعدادهای افراد نابینا و معلول فراهم کند.
  
مراسم افتتاحیه بزرگترین کتابخانه تخصصی ویژه نابینایان دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ساعت ۱۵ با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۵ برگزار می‌شود. ‌
  
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات از برنامه‌های فرهنگسرای خاوران می‌توانند به این مرکز واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد مراجعه کنند یا با شماره 33015423 تماس بگیرند.
نظر شما