شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۰
کد خبر: ۹۱۴۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کارگاه نگارگری گل و مرغ دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ساعت ۱۶ در گالری یک نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.
برگزاری کارگاه نگارگری گل و مرغ در فرهنگسرای فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس در ادامه فعالیت‌های هنری خود، کارگاه آشنایی علاقه‌مندان به هنر نگارگری گل و مرغ را با حضور نسیم براتی از بانوان هنرمند کشورمان - که این روزها نمایشگاهی از آثارش در این مرکز برپا است – برگزار می‌کند.
 
در این کارگاه آثار نگارگری این هنرمند با سبک گل و مرغ که نماد موهبت الهي و تجلي ظريف و لطيف آفريدگار است، معرفی می‌شود تا شهروندان از نزدیک با این هنر ایرانی آشنا شوند.
 
نگارگری ایرانی به عنوان هنری برگرفته از مفاهیمی چون تعالی روح و رسیدن به عالم معنا و جاودانگی با نگرش حقیقت‌گرا و هنر قدسی در سراسر دنیا شناخته شده است. در حقیقت نگارگری مفهوم عام دارد و روش‌ها و سبک‌های گوناگون نقاشی ایرانی را شامل می‌شود؛ چه آنها که در کتاب و نسخه‌های خطی صورت گرفته شامل: تذهیب، تشعیر، حاشیه سازی، جدول کشی، گل و مرغ و چه آنها که بر دیواربناها و بوم‌های دیگر انجام شده است.
 
در واقع هنرمند نگارگر آنچه را که در پرده خیال دیده است به تصویر می‌کشد و در این راه با چنگ انداختن به ریسمان الهی و بهره‌گیری از تعالیم اسلامی به خلق اثر هنری ایرانی اسلامی می‌پردازد.
 
نسیم براتی کارشناس کارتوگرافی و عضو رسمی انجمن نگارگری ایران است که فعالیت هنری خود را از سال۱۳۸۵ زیر نظر استاد محمد باقر آقامیری آغاز کرده و تاکنون آثار خود را در نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه آثار هنرمندان زن ایرانی در موزه هنرهای زیبا مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو تهران، انجمن نگارگری ایران در سال ۱۳۹۴ حوزه هنری کردستان، پنجمین دو سالانه تذهیب های قرآنی، نهمین دوسالانه ملی نگارگری و چاپ اثر در کتاب دو سالانه نهم، دهمین دو سالانه ملی نگارگری و چاپ آثار در کتاب دو سالانه دهم، دومین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی،نمایشگاه گروهی هنرمندان انجمن نگارگری ایران در فرهنگ سرای نیاوران در سال ۱۳۹۴، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن، نمایشگاه گروهی صدای سخن عشق موزه رضا عباسی، نمایشگاه انفرادی در نگارخانه انجمن خوشنویسان شهرستان قم به نمایش گذاشته است.
 
همچنین این هنرمند لوح تقدیر و تندیس اثر برگزیده بخش نگارگری در دومین سوگواره عبرت را دریافت کرده است و دارای گواهی تایید اشتغال به آموزش نگارگری از استاد محمدباقر آقامیری رئیس انجمن نگارگری ایران است.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه آموزشی می‌توانند دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ساعت ۱۶ به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.  
نظر شما