جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۹
کد خبر: ۹۱۵۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
نمایشگاه آثار گل و مرغ و تذهیب اشعار شاهنامه و بوستان و گلستان سعدی از دوشنبه دوم اسفند ماه در فرهنگسرای خاوران گشایش می‌یابد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «نگارگری و گل و مرغ» از روز دوشنبه دوم اسفند ماه در فرهنگسرای خاوران آغاز به کار می‌کند. سحر شفایی، صاحب آثار نمایشگاه نگارگری گل و مرغ و تذهیب در این باره اظهار کرد: نقش گل و مرغ یکی از طرح‌های مشهور در تذهیب است که روی چوب یا بوم کشیده شده و روی آن با چسب کتیرا پوشانده می‌شود. گل و مرغ نماد موهبت الهی و تجلی ظریف و لطیف آفریدگار است و گفت‌وگوی عاشقانه گل و مرغ نیز به تسبیح  گویی خداوند و ذکر حق تشبیه می‌شود.

این نمایشگاه شامل آثاری از سحر شفایی است که اشعار شاهنامه و بوستان و گلستان سعدی در زمینه نگارگری و تذهیب با الهام از مبانی نگارگری کهن، نقوش انتزاعی و دقت در جزئیات و رنگ‌های درخشان با فضاسازی جدید از ریشه‌های طبیعی و اقلیمی و نقوش انسانی ترکیب شده است.

نمایشگاه «نگارگری و گل و مرغ» تا تاریخ ۱۵ اسفند ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری شماره یک فرهنگسرای خاوران آماده بازدید هنردوستان است. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای خاوران به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه‌راه هاشم‌آباد مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.
 

نظر شما