شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۹
کد خبر: ۹۱۶۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
مدیر بخش خاورمیانه‌ای شرکت Lammhults library design در بازدید از خانه موزه بازار به عضویت افتخاری کتابخانه بازار درآمد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صبح روز سه‌شنبه سوم اسفند ماه نیلس جانسون، مدیر بخش خاورمیانه‌ای شرکت Lammhults library design با هدف بازدید از کتابخانه بازار مهمان خانه موزه بازار شد. 

وی ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار گفت: یکی از کتابخانه‌هایی که در ایقلا از آن به عنوان ۱۰۰۱ کتابخانه‌ای که باید در طول زندگی بازدید کرد، نام برده شده کتابخانه بازار است.

جانسون که مدیر بخش خاورمیانه‌ای یک کمپانی بزرگ با زمینه کاری معماری و طراحی داخلی و تخصصی کتابخانه‌ای است و در سطح چند کشور اروپایی و خاورمیانه فعالیت دارد، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه بازار عنوان کرد: با وجودی که تصور دیگری از این مکان داشتم، ولی شگفت‌زده شدم و به یاد کتابخانه‌های قدیمی سوئد افتادم.

وی در بخش دیگری به نحوه کار شرکت مادر تخصصی متبوع خود پرداخت و گفت: در طراحی فضاهای کتابخانه‌ها معمولاً تمامی اقشار اعم از کودک و بزرگسال و افراد معلول، نابینا و دارای نقص عضو و البته شرایط دیگری را نیز در نظر می‌گیرند تا بتوانند به نیاز تمام مخاطبان پاسخ مثبت بدهند و این از نکات برجسته موفقیت در امر توسعه فضاهای کتابخانه‌ای است. همچنین استفاده از وسایل رنگی مناسب در طراحی قفسه‌ها و یا استفاده از قفسه‌های چرخدار و المان‌هایی برای راهنمایی دقیق‌تر و بهتر مخاطبان از جمله مواردی است که می‌تواند در ترغیب مخاطبان به استفاده از فضای کتابخانه و ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کند.

جانسون همچنین به قدیمی بودن فضای خانه موزه بازار اشاره کرد و گفت: هنگام آمدن به این مکان وقتی در کوچه‌های محله عودلاجان قدم می‌زدم، گویی در تاریخ حرکت می‌کردم و فضا و بافت قدیمی این منطقه برایم بسیار خاطره‌انگیز و جالب بود و مرا به یاد کشورم سوئد انداخت.
 
وی اضافه کرد: فضای خلوت و بنای زیبا و قدیمی خانه موزه بازار می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای کتابخوانی باشد و این فضا بسیار آرامش‌بخش است. در کشورهای مختلف تمرکز و توسعه فرهنگی در زمینه‌های گوناگون با رویکردهای خاص هر شهر و کشوری صورت می‌گیرد و اقدام شهرداری تهران و سازمان فرهنگی هنری برای توجه به بازسازی و مرمت بناهای قدیمی و قرار دادن کتابخانه در این فضاها شایسته تقدیر است.

در پایان نیلس جانسون به عضویت افتخاری کتابخانه بازار در آمد و ضمن تشکر از برخورد گرم و صمیمی همکاران مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ ابراز امیدواری کرد بتواند از شهرها و کتابخانه‌های بیشتری در ایران بازدید کند. 

نظر شما