جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۲
کد خبر: ۹۱۶۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
رییس فرهنگسرای رضوان همراه با کارکنان این مرکز در برنامه «به تماشای سرو» در سالروز تولد شهید محمد مهدوی هزاوه با خانواده این شهید والامقام دیدار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای رضوان برنامه «به تماشای سرو» را روز دوشنبه ۹ اسفند ماه با دیدار با خانواده شهید محمد مهدوی هزاوه برگزار می‌کند. 

شهید محمد مهدوی هزاوه هفتم اسفند ماه ۱۳۴۴ در شهرری در خانواده‌ای مذهبی و شیفته ائمه اطهار (ع) دیده به جهان گشود. تربیت صحیح و اعتقاد راسخ والدین وی به فرهنگ اسلامی سبب شد که محمد در مسیر صحیحی از زندگی قرار گیرد و توفیق هدایت نصیب او شود. تحصیلات  دوره راهنمایی او با دوران انقلاب اسلامی همزمان بود. در دبیرستان در رشته علوم تجربی ادامه تحصیل داد و در اوایل ورود به بسیج دوره‌های آموزشی و عقیدتی را گذراند، اما به علت سن کم از حضور در جبهه محروم بود. در سال ۱۳۶۱ همراه با دوستانش به جبهه اعزام شد و از ناحیه کتف و پا مجروح شد. سپس وارد دانشگاه تهران شد و در رشته میکروبیولوژی ادامه تحصیل داد. همزمان با تحصیل در دانشگاه به کردستان اعزام شد. بار دیگر در سال ۱۳۶۴ به جبهه رفت و در سال ۱۳۶۵ به رزمندگان لشکر سیدالشهدا (ع) ملحق شد و در نهایت در دوم مرداد ماه ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه شهادت رسید.

تکریم و بزرگداشت خانواده معظم شهدا در کنار پاسداشت آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی همچون ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت، ثبت و ضبط خاطرات ارزشمند شهدا از زبان خانواده‌هایشان به منظور آشنایی شهروندان با سیره شهدا و همچنین بازنشر این خاطرات از اهداف برگزاری برنامه هفتگی «به تماشای سرو» است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های فرهنگسرای رضوان می‌توانند با شماره تلفن ۵۵۲۰۲۲۱۸ تماس گرفته یا از سایت Rezvan.farhangsara.ir  بازدید کنند.

نظر شما