جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۱۶۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران موفق به کسب تندیس برنزین جایزه ملی مدیریت دانش شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت دانش روز یکشنبه هشتم اسفند ماه در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این کنفرانس سازمان‌ها و شرکت‌های پیشرو در زمینه مدیریت دانش با ارائه دستاوردهای خود تندیس دریافت کرده و از آنها تجلیل شد. در این کنفرانس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران موفق به کسب تندیس برنزین و گواهینامه بالندگی از سوی دبیرخانه جایزه ملی مدیریت دانش شد. تا کنون هیچ سازمانی موفق به کسب تندیس زرین نشده است. 

سعید گلشناس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان فرهنگی هنری درباره اهمیت این جایزه گفت: جایزه ملی مدیریت دانش فرصتی برای محک‌زنی سازمان فرهنگی هنری در استقرار نظام مدیریت دانش است. سازمان با شرکت در این کنفرانس بین‌المللی سطح خود را در تراز ملی پیدا می‌کند و با مقایسه خود با سازمان‌های دیگر جایگاه خود را می‌یابد. افزون بر این، مقایسه با گذشته خود در سازمان فرهنگی هنری نیز انجام می‌شود. کنفرانس فعلی با محوریت نقش مدیریت در شهر هوشمند اجرا شد. با توجه به اینکه یکی از نقش‌های سازمان فرهنگی هنری دانش‌افزایی و هم‌افزایی با شهروندان در تولید دانش است، سازمان می‌تواند با توسعه نظام مدیریت دانش و مدیریت جریان‌های دانشی توسط کارکنان ضمن دستیابی به تعالی، نقش ویژه‌ای را در تحقق شهر هوشمند ایفا کند.

وی افزود: تدوین اظهارنامه تا ارزیابی حدود یک ماه به طول انجامید. در این مدت به طور مستمر اظهارنامه را تکمیل کردیم تا ارزیابی فعالیت‌های انجام شده در حوزه مدیریت دانش به صورت دقیق و با ذکر مصادیق بیشتر انجام شود. دبیرخانه همایش بر اساس مدل ارزیابی مدیریت دانش فاکتورهایی مانند حمایت مدیریت ارشد، تخصیص منابع مالی در حوزه مدیریت دانش، تعیین نقش برای مدیریت دانش، فرایندهای اکتساب و به اشتراک‌گذاری دانش در سازمان را در نظر داشته است. همکاران معاونت برنامه‌ریزی و توسعه برای هر کدام از این فاکتورها چند مصداق نوشته و اسناد مرتبط را ارائه کردند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان فرهنگی هنری مدیریت دانش را از نظام‌های نوین مدیریتی دانست و گفت: تعریف و شکل‌گیری نظام مدیریت دانش در سازمان فرهنگی هنری از سال ۸۵ شروع و واحد مدیریت دانش تشکیل شد. در برخی مقاطع این موضوع زیاد جدی گرفته نشد، تا اینکه ضرورت آن از سوی مدیران بیشتر حس شد. طی چند سال گذشته، این موضوع اوج و فرودهایی داشت تا زمانی که آقای دکتر صلاحی تشریف آوردند و تاکید ویژه‌ای روی بحث مدیریت دانش داشتند. 
 
گلشناس ادامه داد: در حال حاضر با احکامی که رییس سازمان فرهنگی هنری صادر کردند، شورای راهبری استقرار مدیریت دانش عملاً رسمیت یافت و انتظارات ایشان نیز تصریح شد. شورای راهبری تا کنون ۱۴ جلسه داشته است و در این جلسات چشم‌انداز، مأموریت‌ها و راهبردهای نظام مدیریت دانش، نقشه راه مدیریت دانش، متدلوژی نقشه‌های دانش تدوین شده است. 
 
وی افزود: بر اساس مدل انتخاب شده با مشورت استادان هیات علمی در این موضوع در حال راه‌اندازی هسته‌های دانشی در ستاد و مناطق سازمان فرهنگی هنری هستیم. مناطق ۴، ۵ و ۱۸ به صورت آزمایشی هسته‌های دانشی را برگزار کرده‌اند. دو دوره آموزشی هم برای معاونان برنامه‌ریزی و توسعه مناطق به عنوان رابط‌های دانشی و متولی ایجاد هسته‌های دانشی در مناطق برگزار شده است. قرار است هسته‌های دانشی، دانش پنهان موجود را از کف سازمان شناسایی، اکتساب و به رأس هرم مدیریتی سازمان انتقال دهد. امیدواریم این فرایند در مسیر تکمیل خود برکاتی را برای سازمان فرهنگی هنری و شهروندان به همراه داشته باشد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دوره گذشته موفق به کسب گواهینامه شایستگی در مدیریت دانش شده بود که در دوره فعلی با بهبود فعالیت‌های خود در این حوزه جایگاه خود را در جایزه ملی مدیریت دانش از سطح گواهینامه به تندیس ارتقا داد.

نظر شما