شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۶
کد خبر: ۹۱۷۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
فرهنگ خانه آیت‌الله ایروانی در آستانه فرا رسیدن سال نو جشنواره «تخم مرغ‌های رنگی» را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ خانه آیت‌الله ایروانی با هدف پاسداشت سنت‌های نیک و کهن و به منظور ایجاد شور و نشاط برای فرا رسیدن سال نو جشنواره «تخم مرغ‌های رنگی» را برگزار می‌کند.

در باور عمومی مردم تخم مرغ سمبل تولد و شروع زندگی جدید است و تخم مرغ‌های رنگی نشان از باروری و رشد خوبی‌هاست و برگزاری چنین جشنواره‌هایی عاملی برای پاسداشت سنت‌های بومی و قدیمی است. با برگزاری این جشنواره می‌توان به شکل‌گیری پیوند فرهنگ‌ها و نسل‌های مختلف در عصر کنونی امیدوار بود و علاوه بر این می‌تواند به ایجاد شادابی و نشاط در جامعه نیز کمک کند.

سنت رنگ کردن تخم مرغ‌های رنگی به زمانی باز می‌گردد که ایرانیان برای بزرگداشت نوروز و آغاز سال نو سفره هفت سین برپا می‌کردند و نمادهایی از طبیعت را که هر یک نماد مفهومی در طبیعت بود، در آن قرار می‌دادند.

جشنواره «تخم مرغ‌های رنگی» روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند ماه ساعت ۸:۳۰ در فرهنگ خانه آیت‌الله ایروانی برگزار می‌شود و والدین به همراه کودکانشان به رنگ امیزی تخم مرغ‌ها می‌پردازند. در پایان نیز تخم مرغ‌های رنگ شده به هر یک از شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۵۵۸۹۳۶۵۴ تماس بگیرند یا به نشانی خیابان مولوی، نرسیده به چهارراه وحدت اسلامی، خیابان قفلسازان، کوچه حاج حسن، فرهنگ خانه آیت‌الله ایروانی مراجعه کنند.

نظر شما