جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۱
کد خبر: ۹۱۸۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
گردهمایی بزرگ همیاران طرح جهاد مهربانی پهنه غرب تهران سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه ساعت ۱۰ با حضور و مشارکت مناطق ۹، ۲۱ و ۲۲ در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این گردهمایی با حضور همکاران فعال پهنه غرب در اجرای طرح جهاد مهربانی و همیاران شرکت‌کننده در این طرح با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری با محوریت جهاد مهربانی و سخنرانی حجت‌اسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ارایه گزارش از روند اجرای طرح توسط نماینده قرارگاه فرهنگی امام رضا(ع) در منطقه ۵، برگزار می‌شود.
  
طرح جهاد مهربانی به عنوان طرحی راهبردی و عملیاتی از سوی قرارگاه جهاد مهربانی در راستای بهبود وضعیت فرهنگی اجتماعی محرومان شهر تهران که به دلیل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تا کنون به خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی دسترسی نداشته و محروم شده‌اند، اجرا می‌شود.
 
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ در طول اجرای این طرح مذاکرات و تعاملات لازم را با کمیته امداد، اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری، معاونت اجتماعی، موسسات خیریه و نیکوکاری مستقر در منطقه و سایر مراجع ذیربط به منظور اجرای طرح جهاد مهربانی انجام داده است و همزمان با اجرای فاز نخست طرح مذکور همیاران شناسایی شده در فاز مقدماتی ساماندهی شدند.
 
در فاز مقدماتی اجرای طرح جهاد مهربانی نزدیک به 2 هزار نفر بازمانده از تحصیل و همیار ثبت‌نام کردند و در فاز نخست طرح نیز بیش از هزار نفر همیار فرهنگی با مشارکت در طرح جهاد مهربانی ضمن نذر وقت و تخصص خود گامی پایدار در راستای توانمندسازی نیازمندان و حل آسیب‌های اجتماعی برداشتند.
 
بخشی از طرح جهاد مهربانی با شعار «تهران، مدرسه‌ای برای همه» ویژه کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷  سال بازمانده از تحصیل در سطح منطقه‌ ۵ شهرداری اجرا شد که فرهنگسرای فردوس به‌دنبال تحقق فاز نخست این طرح کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل را با حضور کارشناس مربوطه تعیین سطح و برای آموزش تحصیلی نیز آماده کرد.
 
از جمله برنامه‌های جنبی این گردهمایی بزرگ می‌توان به برگزاری بازارچه خیریه با حضور و مشارکت کانون‌های مردمی اشاره کرد.
 
شهروندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و  برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44058900 تماس بگیرند.
نظر شما