شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۴
کد خبر: ۹۱۸۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
نشست روانشناسی «خانواده پایدار» سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه با موضوع اشتباهات تربیتی در حوزه کودک و نوجوان با عنوان «چگونه با فرزندان خود تفاهم داشته باشیم» توسط فرهنگسرای فردوس در مدرسه پروفسور حسابی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای فردوس نشست روانشناسی «خانواده پایدار» را روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند ماه با موضوع اشتباهات تربیتی در حوزه کودک و نوجوان با عنوان «چگونه با فرزندان خود تفاهم داشته باشیم» در مدرسه پروفسور حسابی برگزار کرد.

دکتر محسن لواسانی، دکتری روانشناسی، مشاور و روانشناس خانواده، نویسنده و استاد دانشگاه و کارشناس صدا و سیما در این نشست ضمن معرفی ابعاد مختلف شخصیتی دختران و پسران، رده سنی حدود ۱۳ سال را جزو حساس‌ترین دوره‌های سنی برشمرد و به ظرافت‌های نحوه برخورد والدین با آنها اشاره کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به موضوعاتی همچون لزوم توجه به صحبت‌های نوجوانان، عدم فراگیری و توجه به نصایح والدین، درخواست‌های غیرمنطقی و ناپخته نوجوانان گفت: این طیف از نوجوانان نیاز دارند که والدینشان به صحبت‌های آنان گوش دهند، چرا که این کار بخشی از تخلیه روحی نوجوانان را در پی خواهد داشت.
 
این مشاور و روانشناس خانواده حتی این فرآیند را در ارتباطات میان زن و شوهر نیز مشهود دانست و عنوان کرد: طبیعت هر مرد نتیجه گرا و طبیعت هر زن نیز بیان گراست.
 
لواسانی در پایان نیازهای روانی نوجوانان و شیوه‌های برخورد با نوجوان خاطی و همچنین نیازهای عاطفی و راهبردی دختران و تحمل در فرزندان را مورد بحث و بررسی قرار داد.
 
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات از برنامه‌های فرهنگسرای فردوس می‌توانند به این مرکز واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند یا با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.

نظر شما