پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۱
کد خبر: ۹۱۸۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
گرد هم ایی طرح جهاد مهربانی در پهنه مرکزی تهران با هماهنگی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11 و با همکاری مناطق 6،7،12 و فرهنگسرای انقلاب در روز پنج شنبه 19 اسفند ماه، از ساعت 10 صبح در سالن فجر فرهنگسرای انقلاب برگزار شد.
گرد هم ایی طرح جهاد مهربانی در پهنه مرکزی تهران با هماهنگی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11 و با همکاری مناطق 6،7،12 و فرهنگسرای انقلاب روز پنج شنبه 19 اسفند ماه، از ساعت 10 صبح در سالن فجر فرهنگسرای انقلاب با صدای ملکوتی قاری نوجوان محمد رشتبری نفر اول مسابقات قرانی سراج در سال 95 با مجری گری پناهی مجری خوش سخن آغاز شد.
 
قرائت سرود ملی ایران باعث شد تا برنامه رنگ و بوی رسمی به خود بگیرد ،وی در ابتدا ضمن قرائت اشعاری با محوریت عاطفه و مهربانی و صحبتهای معمول آغازین برنامه در خصوص فضیلت مهربانی ،از آقای بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه برای ایراد سخن دعوت بعمل اورد.
 
بختیاری ابتدا ضمن خوش آمد گویی به حاضرین از همیاران و دست اندرکاران طرح تشکر کرد و در ادامه بر فرهنگسازی در خصوص این طرح و عملکرد سیستمی و ایجاد پیش زمینه های لازم تاکید کرد.

بختیاری در ادامه نهادینه شدن فرهنگ کار خیر در جامعه را خواستار و لزوم دقت در جزییات با ارائه مثالهای از بزرگان نظیر شهید بابایی و صیاد شیرازی را لازم دانست.وی در ادامه با اذعان به ضعفها و قوتهای این طرح اصلاح نقاط ضعف به صورت سیستمی را خواستار شد.بختیاری در پایان از مجریان طرح خواستار عدم بزرگنمایی و رصد نقاط قوت و ضعف به صورت موشکافانه شد.
در ادامه برنامه مجری از حاج آقا ابولقاسمی برای حضور و ایراد سخن دعوت کرد.
ابولقاسمی سخنانش را با قرائت و نفسیر سوره کوثر آغاز کرد و تفسیر های متفاوت کلمه کوثر را در دنیا و آخرت تبیین کرد.

ایشان در ادامه خیرین را با کوثر متصل دانست و با ذکر احادیثی از معصومین بر نیاز به دعای غریق تاکید کرد،ابولقاسمی در ادامه ترک دنیا را لازمه سبک شدن و صعود دانست .
سپس کلیپی در خصوص کودکان کار پخش شد و در ادامه محمد گلریز به هنر نمایی پرداخت.
در بخش دیگری از برنامه دکتر بیات فرمانده بسیج سازمان و رییس مرکز مشارکتها با دعوت مجری برای ایراد سخن روی سن رفت ، بیات در ابتدا پس از تعارفات معمول به تبین فلسفه طرح جهاد مهربانی پرداخت و در ادامه با تاکید بر اینکه کشور ما مرکز جهان تشیع است هرگونه فقز فرهنگی و اقتصادی را غیر قابل قبول دانست.

وی در ادامه به تشریح زکات علم و لزوم همکاری در طرح جهاد مهربانی بر حسب احادیث نبوی پرداخت و از استقبال مردم از این طرح ابراز خرسندی کرد.
در پایان مراسم از دو نفر از خیرین آقایان احمد یاری رییس موسسه خیریه طلیعه کرامت و آقای بنی آدم خیر مدرسه ساز تقدیر شد.
در خاتمه آقای بنی آدم سخنانی چند در خصوص جهاد مهربانی ایراد کرد.

نظر شما