جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۱
کد خبر: ۹۱۹۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
در برنامه کارگاه داستان‌نویسی مطرح شد
در کارگاه داستان‌نویسی فرهنگسرای گلستان مطرح شد: داستان «تعطیلات»، نوشته ماشادو د آسیس به تفاوت دیدگاه نوجوانان و بزرگسالان در برخورد با مقوله مرگ و زندگی توجه می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دهمین اجرای کارگاه داستان‌نویسی فرهنگسرای گلستان  با حضور محمدرضا گودرزی و علاقه‌مندان به ادبیات داستانی برگزار شد.
 
در ابتدا طبق روال معمول جلسات، مخاطبان کارگاه داستان‌های خود را خواندند و سایر افراد حاضر در نشست به نقد داستان‌ها پرداختند. سپس مدرس کارگاه نقاط قوت و ضعف داستان‌ها را مطرح کرد و پس از آن، داستان «تعطیلات»، نوشته ماشادو د آسیس، نویسنده برزیلی خوانده شد.

محمدرضا گودرزی درباره این داستان گقت: ماشادو د آسیس نویسنده، شاعر، نمایشنامه‌نویس و نویسنده داستان کوتاه بود. او به‌عنوان بزرگ‌ترین نویسنده ادبیات برزیل شناخته شده است و هر چند در زمان حیات نتوانسته به محبوبیت گسترده‌ای خارج از مرزهای برزیل دست یابد، اما آثار وی تأثیر به سزایی بر ادبیات برزیل داشته و از جمله تحسین‌کنندگان وی می‌توان به ژوزه ساراماگو، کارلوس فوئنتس، وودی آلن، سوزان سانتاگ و هارولد بلوم اشاره کرد.

به گفته این منتقد ادبی، داستان «تعطیلات» تفاوت دیدگاه میان نوجوانان و بزرگسالان در برخورد با مساله مرگ را مطرح می‌کند.

کارگاه داستان‌نویسی روزهای سه‌شنبه هر هفته با هدف آموزش و تربیت علاقه‌مندان به نوشتن داستان، آموزش مباحث نظری، ایجاد فرصت برای علاقه‌مندان به نقد و آموزش درست خواندن متون، آموزش نقد داستان به روش سنجیده و علمی برگزار می‌شود.

نظر شما