جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۱
کد خبر: ۹۱۹۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از کسانی که نیت مدافعان حرم را مادی توصیف می کنند گفت: اینهایی که چنین ادعاهایی را مطرح می کنند، افراد معقول و سنجیده این نیستند، زیرا افرادی که جان برکف، در منطقه ای ناامن می رود و احتمال شهادت را می دهد، هرگز به منافع مالی فکر نمی کند.

تفکر شهادت با مادی گرایی همخوانی نداردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی نژاد در گفت وگو با دبیرخانه جشنواره مدافعان حرم گفت: مدافعان حرم در عراق و سوریه کاری به حکومتها نداشتند و تنها نگاهشان این بود که جلوی گروههای تکفیری همچون داعش و النصره را بگیرند تا تفکر این گروهکهای تروریستی گسترش پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه مدافعان حرم تنها به ایرانیان اختصاص ندارد گفت: پاکستانی ها، افغانستانی ها و ایرانی‌ها هر کدام با یک نام سازماندهی شدند و علیه تروریستهای داعش و دیگر تکفیری هایی که بنا دارند اسلام را زیر سوال ببرند، به نبرد برخواستند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مدافعان حرم را سنگرهای پیشگیری از تروریستها در دیگر کشورها دانست و گفت: امنیت ایران مدیون رشادتهای مدافعان حرم است.

وی با تشریح حال و هوای تشییع پیکر شهدای مدافع حرم گفت: این شهدا یک بار دیگر مردم را به دوران دفاع مقدس بردند تا یاد و خاطره شهدای آن زمان از یاد نرود و هم فرهنگ ایثار و شهادت را زنده کردند تا مردم بدانند همچنان افرادی وجود دارند که از جانشان برای اهداف بزرگتر می گذرند.

طباطبایی نژاد گفت: شهدای مدافع حرم نشان دادند که فرهنگ روزهای پیروزی انقلاب همچنان وجود دارد. کسانی که برای دفاع از حرم اعزام می شوند در سنینی هستند که دوران مبارزات انقلابی و دفاع مقدس را ندیده اند، اما با حرکتشان ثابت می کنند که فرهنگی انقلاب اسلامی هنوز زنده است و کسانی هستند که جانشان را پای این هدف می دهند.

وی با تاکید بر اهمیت جشنواره مدافعان حرم گفت: این کار بزرگی است که در قالب جشنواره یاد شهدای حرم را زنده نگه داریم. باید به اشکال گوناگون یاد این عزیزان را زنده نگه داریم. می توانیم از زندگی اینها فیلم کوتاه بسازیم تا نشان بدهیم که با چه روحیه ای به نبرد علیه تکفیری عازم شدند.
نماینده اردستان با اشاره به اینکه شهدای حرم قبل از اعزام به جبهه های نبرد علیه داعش و تکفیریها، از جایگاه و شرایط خوبی برخودار بودند گفت: اینها برای خودشان شخصیت و جایگاه اجتماعی داشتند و از نظر تحصیلات و مزایای شغلی دغدغه ای نداشتند. بنابر این تنها نگاهشان رسیدن به ارزش والای اسلامی یعنی شهادت بود.

وی از صداوسیما خواست توجه بیشتری به مدافعان حرم داشته باشد و گفت: اینکه خانواده شهدای مدافع حرم وضعیت زندگی خودشان را توصیف می کنند بسیار خوب است. مردم وقتی از زبان اعضای نزدیک خانواده شهید در جریان رفتار و منش این شهدا قرار می گیرند، دیگر به جوسازی علیه این شهدا توجه نمی کنند و تاثیر گذاری ارتباطات این چنینی می تواند سوءتفاهم ها را برطرف کند.

طباطبایی نژاد با ابراز تاسف از اینکه امروزه بسیاری از مردم فضای معنوی و اخروی را فراموش کرده اند و دو دستی به مسایل مادی چسبیده اند گفت: وقتی جوانانی را می بینیم که جانشان را در این راه می گذارند، تازه متوجه می شویم که چگونه باید زندگی کنیم و چرا اکنون در این وضعیت قرار داریم.

نظر شما