جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۴
کد خبر: ۹۱۹۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
در آیین گشایش خانه قرآن شهید جلالی ثانی مطرح شد
رییس سازمان فرهنگی هنری در آیین گشایش خانه قرآن شهید جلالی ثانی و تقدیر از خانواده این شهید تصریح کرد: باید تلاش کنیم کتاب خدا را بخوانیم و به آن عمل کنیم و برای این موضوع امکانات را برای مردم فراهم کنیم؛ قرآن نوشته خداوند متعال است و اگر به این موضوع بیاندیشیم بیشتر به جایگاه و اهمیت قرآن پی می‌بریم و به همین دلیل خدمت به قرآن ارزشمند‌ترین خدمت است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امروز شنبه ۲۸ اسفند به عنوان حسن ختام فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال جاری نخستین خانه قرآن منطقه ۱۲ به نام شهید سرتیپ حسین جلالی ثانی همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز تولد و شهادت این شهید گشایش یافت.
 
 علیرضا فاطمیان‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگسرای شهر در آیین گشایش این خانه قرآن گفت: رییس سازمان فرهنگی هنری همواره نشان داده‌اند که همراه قرآن هستند و با درایت ایشان در این مدت برنامه‌های قرآنی سازمان در اولویت قرار گرفته است. 
 
خدمت به قرآن ارزشمند‌ترین خدمت است / زمینی که عاقبت به خیر شد

وی با تشکر از عابد ملکی شهردار منطقه ۱۲ افزود: مهندس ملکی در حوزه مباحث فرهنگی پیشرو هستند و همین موضوع به مدیریت فرهنگی هنری منطقه کمک کرده است تا در توسعه فضاها و برنامه‌های فرهنگی اقدامات شایسته‌ای را سامان دهد. 
 
این زمین عاقبت به خیر شد 
 
 مادر شهید حسین جلالی ثانی در این آیین گشایش با ذکر خاطره‌ای کوتاه از فرزندش گفت: همیشه برای انسان‌ها آرزوی عاقبت به خیری می‌کنند اما به نظرم این عاقبت به خیری فقط برای انسان‌ها نیست؛ این زمین هم امروز با گشایش این خانه قرآن عاقبت به خیر شد. پیشتر در این زمین فروشگاهی فعالیت می‌کرد و امروز به واسطه نیکوکاری‌ها و پیگیری‌هایی که شهید از نیازمندان داشت امروز تبدیل به خانه قرآن شده است. در سی سالی که از شهادت شهید می‌گذرد سفره هفت سین در خانه نداشته‌ایم و امسال با راه‌اندازی خانه قرآن جلای ثانی دوباره سفره هفت سین را در خانه قرآن پهن کرده‌ایم.


خدمت به قرآن ارزشمند‌ترین خدمت است / زمینی که عاقبت به خیر شد
 
خدمت به قرآن ارزشمند‌ترین خدمت است
 
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این مراسم با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) تصریح کرد: در عالم خلقت کسی را در تراز حضرت زهرا نداریم چرا که خشنودی او خشنودی خداوند است. روایات زیادی درباره جایگاه والای حضرت زهرا وجود دارد که اگر فقط به حدیث کساء مراجعه کنیم می‌توانیم گوشه‌ای از مرتبه ایشان را درک کنیم چراکه در این حدیث محور حضرت زهرا(س) است. 
 
وی افزود: امروز در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) و در جایی که خانه قرآن است و در محضر مادر شهید جلالی ثانی قرار داریم. شهیدی که فردا هم روز تولدش است و هم سالگرد شهادتش. شهادتی که در واقع تولد در جهان دیگری است و البته که تولد با شهادت در عالم برزخ بهترین تولد است که نصیب شهید حسین جلالی ثانی شده است.
 
قرآن بخوانیم و به آن عمل کنیم
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه خداوند هنگام آفرینش انسان به خود آفرین می‌گوید، تصریح کرد: باید از خود بپرسیم چرا خداوند در میان این همه خلقت جهان هستی برای آفرینش انسان به خود آفرین می‌گوید. در واقع فرصتی در اختیار انسان نهاده شده است که می‌تواند از آن استفاده کند. فرصتی که کم است و به همین دلیل باید برنامه‌ریزی داشت برای خدمت و هیچ خدمتی از خدمت به قرآن ارزشمند‌تر نیست.
 
وی با اشاره به حدیث مشهور ثقلین گفت: پیامبر می‌فرمایند شما را ترک می‌کنم ولی برای شما دو امانت نفیس به یادگار می‌گذارم. در این حدیث اول قرآن مطرح است بعد از آن اهل بیت و متاسفانه آنطور که باید به قرآن توجه نداشته‌ایم. پیامبر اسلام هیچ‌کجا از امتش گلایه نمی‌کند مگر درباره اینکه امت قرآن را مهجور می‌گیرند.
 
هر چه برای قرآن سرمایه‌گذاری کنیم بازهم کم است
 
صلاحی در ادامه با تاکید بر ترویج قرآن افزود: باید تلاش کنیم کتاب خدا را بخوانیم و برای این موضوع امکانات را برای مردم فراهم کنیم. نباید فراموش کنیم که قرآن نوشته خداوند متعال است. اگر به این موضوع بیاندیشیم بیشتر به جایگاه و اهمیت قرآن پی می‌بریم. امیدوارم هم قرآن بخوانیم و به آن عمل کنیم. هر چه برای قرآن سرمایه‌گذاری کنیم بازهم کم است. 
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان از تلاش‌های شهردار منطقه ۱۲، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگسرای قرآن به دلیل تلاش‌هایشان در زمینه گسترش فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی تشکر کرد.
 
خدمت به قرآن ارزشمند‌ترین خدمت است / زمینی که عاقبت به خیر شد

در پایان این برنامه وصیت‌نامه شهید که خطاب به مادرش نوشته شده بود قرائت شد و با حضور شهردار منطقه ۱۲ و رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از مادر شهید تجلیل شد. 
 
این خانه قرآن در منطقه ۱۲، خیابان خیام، کوچه شهید جلالی ثانی قرار دارد که مادر این شهید گرانقدر نیز در این کوچه ساکن هستند. این خانه قرآن در مساحت ۳۰۰ متر مربع به همت شهرداری منطقه ۱۲ و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تجهیز شده است که به عنوان نخستین خانه قرآن منطقه با پنج کلاس، سالن اجتماعات و فروشگاه تخصصی قرآنی سراج پذیرای شهروندان است. 
مطالب مرتبط
نظر شما