شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۴
کد خبر: ۹۲۰۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌کند؛
فرهنگ‌سرای فردوس شنبه ۱۹ فروردین ماه ساعت ۱۷ با برگزاری محفل ادبی «حافظ‌ خوانی» با حضور قدمعلی سرامی، فعالیت های فرهنگی خود در سال ۱۳۹۶ را آغاز می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در اولین نشست از سلسله جلسات ادبی «حافظ‌ خوانی» فرهنگ‌سرای فردوس در سال جدید و همزمان با آغاز فصل دل انگیر بهار، استاد قدمعلی سرامی، شاعر، نویسنده و از استادان برتر شاهنامه‌پژوه ایران، به خوانش و بررسی بهاریه های اشعار حافظ می‌پردازد.
 
بهاریه به معنی شعری است که درباره بهار سروده می‌شود. بهار و عناصر آن از پرکاربردترین موضوعات در ادب فارسی است. کمبود آب و کوتاهی فصل بهار در ایران و نوزایی و شکوفایی طبیعت از عواملی است که بهار را از محبوب‌ترین موضوعات در ادب فارسی ساخته است و حافظ نیز چون دیگر شاعران پرآوازه ایرانی، در این زمینه اشعار بسیار زیبا و ماندگاری از خود به یادگار گذاشته است.
 
سلسه محافل ادبی حافظ‌خوانی، همچون سنوات گذشته، شنبه‌ها هر دو هفته یک‌بار با هدف خواندن صحیح اشعار حافظ، شرح و تفسیر اشعار و غزلیات حافظ، رمزگشایی اصطلاحات عرفانی، معرفی اندیشه‌های عرفانی حافظ و آشنایی مخاطبان با فضای اجتماعی زمانه‌ زیست این شاعر بزرگ ایران زمین برگزار می‌شود.
 
 مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ با برگزاری برنامه‌های شاخص ادبی همچون حافظ‌ خوانی، مثنوی‌خوانی، مثنوی مولانا، قند و نمک، نَقل‌نُقل، شعر و ترانه، انجمن ادبی ققنوس و ... طی سال‌های متمادی با حضور شاعران صاحب‌نام به برندی در این حوزه تبدیل شده است.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44058900 تماس بگیرند.
نظر شما