جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۹
کد خبر: ۹۲۱۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
در هشتاد و ششمین نشست «چهارشنبه‌های هنر» سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جمعی از هنرمندان از جمله امیر سماواتی تهیه‌کننده سینما، آشیق کوثرعلی شهبازی نوازنده و خواننده، پرویز بیگی حبیب آبادی شاعر و محمد معتمدی خواننده با محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نشست «چهارشنبه‌های هنر» که به‌منظور دیدار هنرمندان کشور با رییس و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود، در هشتاد و ششمین نوبت خود در روز چهارشنبه ۲۳ فروردین‌ماه به دیدار جمعی از هنرمندان برجسته کشور با محمود صلاحی اختصاص داشت.

نخستین دیدار این روز با حضور معاون فرهنگی سازمان امیر عبدالحسینی به دیدار با امیر سماواتی تهیه‌کننده سینما و امید محمد‌نژاد مجری تلویزیون اختصاص داشت. سماواتی در این دیدار پیشنهاد همکاری مشترک برای تولید یک فیلم سینمایی را مطرح کرد و بناشد برای تصمیم گیری لازم طرح فیلمنامه به موسسه تصویر شهر ارائه شود.

آشیق کوثرعلی شهبازی میهمان بعدی این روز بود. او که پیش از این در برگزاری جشنواره «پیامبر مهربانی» کمک شایان توجهی کرده بود، این بار با پیشنهاد هم‌یاری سازمان فرهنگی هنری برای برگزاری دومین سال بازگشایی «خانه ایران آشیق لار» در نیمه اردیبهشت به دیدار رییس سازمان فرهنگی هنری آمد و رییس سازمان نیز قول همکاری با این نهاد را داد.

پرویز بیگی حبیب آبادی شاعر ترانه به یاد ماندنی «یاران چه غریبانه» دیگر هنرمند میهمان چهارشنبه هنر بود. او که مدیریت تنها نشریه تخصصی حوزه شعر «فصل پنجم» را هم برعهده دارد، تعدادی از برترین کتابهای نشر خود را به رییس سازمان فرهنگی هنری هدیه کرد.

دیدار با تیم اجرایی برگزاری ویژه برنامه دیدار نوروزی رییس سازمان فرهنگی هنری با هنرمندان نیز دیگر برنامه هشتاد و ششمین «چهارشنبه هنر» بود. محمود صلاحی در این دیدار گفت: همه ما همکار هستیم و برای نیل به یک هدف تلاش می‌کنیم. مانند یک تیم فوتبال اگر ببازیم همه باخته‌ایم و اگر ببریم این پیروزی برای تک‌تک ماست به همین دلیل این اهمیت دارد که هر کدام از ما در همان مسئولیتی که هستیم، کار خود را به درستی ایفا کنیم. 

وی در آستانه سومین سال حضور خود به عنوان رییس سازمان فرهنگی هنری گفت: مهم‌ترین هدف من از حضور در هر سازمانی پیشرفت است، چه پیشرفت فضای فیزیکی و چه پیشرفت فضای روحی. تمام تلاش خود را به کار بستم تا محیطی امن و آرام که مستلزم انجام و برنامه‌ریزی کارهای فرهنگی است برای کارکنان سازمان فراهم کنم چرا که اصلی‌ترین سرمایه سازمان فرهنگی هنری نیروی انسانی است. 

رییس سازمان فرهنگی هنری اضافه کرد: ما باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا هرم فرهیختگی شهر تهران را مرتفع‌تر کنیم. فعالیت ما در این سازمان باید منجر به ارتقای کمی و کیفی رفتار فرهنگی در جامعه شود. به همین دلیل اگر در فضای بیرونی با ناهنجاری‌های رفتاری و فرهنگی مواجه می‌شویم یعنی سازمان‌ها و نهادهای متولی فرهنگ در این جامعه کم‌کاری کرده‌اند.

صلاحی در خاتمه این دیدار به تقدیر از کارکنان معاونت هنری پرداخت و گفت: خوشبختانه سال گذشته معاونت هنری با برگزاری برنامه‌های پر مخاطب و استاندارد توانست معدل خوبی کسب کند گرچه که نقص‌هایی هم وجود داشت که باید با همکاری هم آنها را رفع کنیم.

«محمد معتمدی» خواننده سرشناس موسیقی سنتی آخرین هنرمندی بود که در این روز با رییس سازمان دیدار کرد. معتمدی در این دیدار گفت: کار هنری از دو بخش تشکیل شده است، بخشی از آن تولید یک محصول هنری است که مستقیما با هنرمند در ارتباط است و بخش دیگر عرضه آن محصول است که به نظر من ارتباط چندانی با خود هنرمند ندارد. هنرمند تمام مسئولیت خود را در تولید یک اثر فاخر انجام داده است و این متولیان فرهنگی هستند که باید این اثر فاخر را به دست مصرف کننده عمومی برسانند و اگر در این حوزه کم‌کاری صورت گرفته، اشکال آن متوجه متولیان فرهنگی است.

در این دیدار نیز مقرر شد تا سازمان فرهنگی هنری برای هرچه بهتر برگزار شدن کنسرت اردیبهشت ماه «محمد معتمدی» با این هنرمند همکاری کند.

برچسب ها: ۳۶۲۶
نظر شما