پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۸
کد خبر: ۹۲۱۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
نخستین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای، توسط باشگاه سواد رسانه‌ای و با حمایت فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در سه مرحله برگزار می‌شود.
نخستین دوره المپیاد سواد رسانه ای برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرحله اول نخستین دوره المپیاد بین المللی سواد رسانه‌ای روز جمعه ۲۵ فروردین با مشارکت ۵۰۰ دانش آموز پایه دهم، همزمان در تهران، اصفهان، کاشان، شیراز و مالزی برگزار شد. نتایج این آزمون اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.
 
محمدصادق باطنی دبیر نخستین دوره المپیاد سواد رسانه ای گفت: با گسترش روز افزودن تاثیرگذاری رسانه‌ها بر قشر نوجوان، ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای دانش آموزان بیش از هر زمانی حس می‌شود. از همین رو با توجه به افزوده شدن کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای از سال تحصیلی جاری به سبد آموزشی دانش آموزان، بنای برگزاری المپیاد بین المللی سواد رسانه ای «توسط باشگاه سواد رسانه ای» (متشکل از مجموعه ای از استادان و مجموعه‌های فعال در این زمینه) گذاشته شد.
 
وی افزود: با توجه به آزمایشی بودن نخستین دوره از المپیاد، این رویداد به صورت محدود و بدون فراخوان اولیه، بین تعدادی از مدارس داخل و خارج از کشور برگزار شد. این مرحله به صورت یک آزمون تستی تشریحی برگزار شد و پس از تصحیح، در نهایت ۴۰ نفر از برگزیدگان برای شرکت در مرحله دوم المپیاد تعیین خواهند شد. در مرحله دوم مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار شده و در نهایت مدال‌های المپیاد توزیع می‌شود.
   
دبیر المپیاد سواد رسانه‌ای بیان کرد: به نظر می‌رسد نیاز به دانستن بیشتر درباره رسانه‌ها امری فراگیر شده است و این موضوع در خارج از مرزها نیز مشهود است. از همین رو از همین دوره نخست، باشگاه سواد رسانه‌ای بنا دارد تا این المپیاد به صورت بین‌المللی برگزار شود و مرحله سوم المپیاد در کشور دیگری برگزار خواهد شد که هماهنگی‌های لازم برای این مهم در دست انجام است.
  
نخستین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای توسط باشگاه سواد رسانه‌ای و با حمایت فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی شهر تهران، کمیته فرهنگ رسانه اصفهان، مدرسه هنر و رسانه آینه، مجتمع فرهنگی آموزشی تزکیه، دبیرخانه همایش ملی سواد رسانه ای، موسسه مسیر رسانه و موسسه هنروما برگزار می‌شود.

نظر شما