پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۰
کد خبر: ۹۲۱۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
نقاشی تمثال شهید «حمیدعباد اردستانی» در برنامه «یادها و یادگارها» در روز یکشنبه ۲۷ فروردین به پدر بزرگوار این شهید اهدا شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «یادها و یادگارها» به همت فرهنگ‌سرای شفق روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه با اهدای نقاشی تمثال شهید «حمیدعباد اردستانی» به پدر بزرگوارش برگزار شد. در این برنامه رضا بسطامی، رییس فرهنگ‌سرای شفق، مجید رسولی و علیرضا مختاری شهردار و رییس اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه ۴ شهرداری منطقه 6 و هادی پیروز حمیدی، معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای شفق حضور داشتند. 

پدر شهید اردستانی در ادامه این برنامه با اشاره به فعالیت‌های وی اظهار کرد: فرزندم بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در اکثر راهپیمایی‌ها و مجالس و نمازهای جمعه و سخنرانی‌ها شرکت می‌کرد و همچنین با ترغیب و تشویق دیگران را نیز به این گونه امور راهنمایی می‌کرد. حمید عباد به منظور دفاع از ارزش‌های انقلاب و حمایت از دستور ولایت فقیه در سال ۱۳۶۲ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران درآمد و با حضور در عملیات خیبر بر اثر انفجار گلوله توپ و گلوله‌های شیمیایی در نزدیکی موضع آتشبار دچار موج گرفتگی و جراحت شد.

وی ادامه داد: در ۲۱ بهمن بر اثر اصابت ترکش چشم راست خود را از دست می‌دهد و با اصابت گلوله گونه راست او شکاف بر می‌دارد که بدن مجروح او را جهت انجام معالجات به تهران منتقل کردند، اما مجدداً بعد از اتمام معالجات با ۳۵%جانبازی روانه جبهه شد و در طرح‌ریزی لشکر در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران حضوری فعال داشت. 

پدر شهید حمید عباد اردستانی در ادامه گفت: حمید در عملیات کربلای ۴ در منطقه حاضر بود و در عملیات کربلای ۵ دچار موج گرفتگی شدید شد و او را به بیمارستان صحرایی لشکر منتقل کردند، ولی او ادامه درمان را رها کرد و خود را به خط مقدم رساند.

وی ۳۰  دی ماه ۱۳۶۵ در حالی که لشکر سیدالشهدا (ع) می‌رفت تا با عبور از نهر دوعیجی جزیره صالحیه را تصرف کند، بر اثر بمباران هوایی دشمن مجروح شد و  یکم بهمن ماه  به مقام والای شهادت رسید.

شهید اردستانی در وصیت‌نامه خود نوشته است: «به یاری اسلام عزیز که تنها راه رستگاری و نجات انسان‌ها از ظلم و فساد است بشتابیم، آری اسلامی که راه کمال انسانیت و شناخت بهتر زندگی کردن را به ما می‌آموزد. همواره از خط خونین شهدای عزیز انقلاب و اسلام دفاع کرده و انسانی تابع نسبت به دستورات الهی و قرآنی و ولایت فقیه بوده و باشید و آنی از این امر غافل نشوید. همیشه و در همه جا حماسه‌های خونین شهدا و زحمات آنان را برای اسلام و انقلاب به یاد داشته باشید و آنان را رهرو راه خدا بدانید و در راه عمل به آنچه قرآن فرموده کوتاهی نکنید. دنیا محل امتحان است و خوش به حال آنان که از این امتحان پیروز بیرون آیند. همه ما رفتنی هستیم، چه بهتر که در راه خدا برویم. در غم از دست رفتن من ناراحتی به خود راه ندهید، زیرا که به دیدار معشوق رفته و به کاروان شهیدان بزرگ پیوسته‌ام، شهیدانی که با عمل صالح راه بهتر زندگی کردن را به ما یاد داده و راه رسیدن به خدا را نشان دادند. امیدوارم همیشه و در همه حال با عمل به دستورات الهی و اسلام و قرآن و ولایت فقیه انسانی واقعی به تمام معنا و دارای ارزش‌های کامل انسانی باشید، امیدوارم موفق و پیروز باشید و از دوستان و آشنایان نیز برای من حلالیت بطلبید.» 

در پایان نقاشی تمثال شهید «حمیدعباد اردستانی» توسط رضا بسطامی، رییس فرهنگ‌سرای شفق به پدر شهید اهدا شد.

حشمت‌الله ظهرابی، اکبر فتاح الجنان، سید رضا حسینی، حسن جواد سپهری، علی اکبر جواد سپهری، علی اصغر جواد سپهری از جمله شهیدان منطقه ۶ هستند که تمثالشان توسط بهزاد رشیدی نقاشی شده و به خانواده‌هایشان اهدا شده است.


نظر شما