سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۰۹:۵۶
کد خبر: ۹۲۲۴۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
در هشتاد و هفتمین «چهارشنبه هنر» مقرر شد
در هشتاد و هفتمین نشست «چهارشنبه هنر» رییس خانه تئاتر و دبیر برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیدار کرد و طی آن مقرر شد تا سازمان فرهنگی هنری با خانه تئاتر برای برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر مشارکت کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نشست «چهارشنبه‌های هنر» که به‌منظور دیدار هنرمندان کشور با رییس و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود، در هشتاد و هفتمین نوبت خود در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین‌ماه به دیدار جمعی از هنرمندان برجسته کشور از حوزه‌های مختلف سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی با محمود صلاحی اختصاص داشت. 

داوود فتحعلی بیگی، اصغر همت، شاهد احمدلو، رسول نجفیان، مجتبی خمسه، سحر پور فرج، قاسم رفعتی، همایون ثابت مطلق و علی شیرازی با محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دیدار و گفت‌وگو کردند.

نخستین دیدار این روز به دیدار با شاهد احمدلو بازیگر و کارگردان سینما اختصاص داشت. احمدلو در این دیدار پیشنهاد همکاری مشترک برای تولید یک فیلم سینمایی را مطرح کرد و بنا شد برای تصمیم‌گیری لازم طرح فیلمنامه به موسسه تصویر شهر ارائه شود.

زوج هنری مجتبی خمسه و سحر پورفرج دیگر میهمانان این روز بودند. این دیدار با حضور شهرام کرمی مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری برگزار شد. این زوج هنرمند که در سال‌های اخیر حضور موفق و مؤثری در حوزه تئاتر کودک در مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران داشتند، پیشنهاداتی را برای ارتباط مؤثرتر هنرمندان با مراکز فرهنگی هنری مطرح کردند و بنا شد تا این پیشنهادات توسط مدیر امور نمایشی و معاون هنری به صورت یک ابلاغیه به تصویب رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برسد. پیش از این تغییر درصد اجاره سالن‌های مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۵۰ درصد حق فروش بلیت به ۳۰ درصد به پیشنهاد یکی از هنرمندان مصوب و اجرا شده بود.

دیدار رییس سازمان با داوود فتحعلی بیگی برای تأسیس خانه تعزیه و نمایش‌های آیینی در ادامه صورت پذیرفت.

رسول نجفیان خواننده، بازیگر و پژوهشگر نیز در این روز با محمود صلاحی دیدار کرد. در این دیدار و بنا شد نجفیان چهارشنبه هر هفته در باغ‌موزه هنر ایرانی مثنوی‌خوانی کند و مقدمات اجرای برنامه ویژه برای ایام ماه مبارک رمضان توسط این هنرمند فراهم شد.

اصغر همت رییس خانه تئاتر و سهراب سلیمی دبیر برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر نیز دیگر میهمانان هشتاد و هفتمین «چهارشنبه هنر» بودند. در این دیدار مقرر شد تا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مانند ادوار گذشته در برگزاری این جشن مشارکت کند.

در دیدار قاسم رفعتی خواننده آواز ایرانی با محمود صلاحی پیشنهاد همکاری بیشتری مراکز فرهنگی هنری با این هنرمند پیشکسوت مطرح شد.

دیدار دو هنرمند برجسته هنرهای تجسمی همایون ثابت مطلق طراح و نقاش برجسته و همچنین علی شیرازی خوشنویس صاحب‌نام ایرانی که با حضور شهرام بابایی مدیر امور تجسمی سازمان فرهنگی هنری برپا شد نیز منجر به پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی توسط این هنرمندان در مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران شد.

«چهارشنبه‌های هنر» دیدار هنرمندان برجسته کشور با رییس و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارشنبه هر هفته در این سازمان برگزار می‌شود.

نظر شما