چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۰
کد خبر: ۹۲۲۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
شصت و پنجمین شب شعر طنز «قند و نمک» و اولین اجرای آن در سال ۹۶ روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه با حضور سعید بیابانکی و جمعی از شاعران طنزپرداز در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای فردوس نخستین محفل شعر طنز «قند و نمک» در سال ۹۶ را روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین ماه با اجرای سعید بیابانکی برگزار کرد. 

سعید بیابانکی که تاکنون اجرای ۶۵ محفل «قند و نمک» فرهنگ‌سرای فردوس را بر عهده داشته است، در ابتدا با تبریک سال نو و مروری بر اتفاقات خوب و بد چند ماه گذشته، به جنبه‌های طنز موضوعات فوق اشاره کرد.
 
وی در ادامه یادی از افشین یداللهی، شاعر و ترانه‌سرا و کیومرث منشی‌زاده، شاعر و طنزپرداز کرمانی کرد و ضمن قرائت فاتحه‌ای برای شادی روح این دو شاعر تازه درگذشته، خاطره آنها را گرامی داشت.
 
در بخشی دیگر از این محفل ادبی شاعران مدعو از جمله شروین سلیمانی، مهران حسینی، محمدحسن صادقی، سعید طلایی، سعید نوری، سیامک روشن، صابر قدیمی، علیرضا لبش، عبدالله مقدم، نسیم عرب امیری، محمدحسن صادقی (شاعر برگزیده برنامه قندپهلو) و مهران حسینی (شاعر طنزپرداز از استان قزوین) در حوزه طنز به خوانش شعر پرداختند و سعید بیابانکی به عنوان مجری و منتقد برنامه به نقد و بررسی آنها پرداخت.
 
برخی از اشعار با موضوعات روز سروده شده بود و نامزد شدن تعداد زیادی از مردم برای انتخابات ریاست جمهوری و وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی، دست‌مایه شوخی و طنازی برخی طنزپردازان شده بود.

در بخش ذوق‌آزمایی شرکت‌کنندگان باید با کلماتی همچون انتخابات، پمپ بنزین، بستنی و نمک شعر طنز می‌سرودند که حدود ۳۰ تن از شرکت‌کنندگان در این مسابقه حضور یافتند و در پایان پس از خوانش اشعار به سه نفر از برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

مهدی فرج‌اللهی نویسنده، طنزپرداز و مجری رادیو تلویزیون نیز در بخشی از برنامه به خوانش شعر طنزی از سعید طلایی همراه با اجرای موسیقی پرداخت.
 
در جریان اجرای این محفل ادبی طنز، مسابقه استندآپ کمدی با هدف سرگرمی و ایجاد فضای شاد و لحظاتی پر نشاط برای شهروندان منطقه ۵ با حضور سه تن از شرکت‌کنندگان برگزار شد که استقبال مخاطبان را به دنبال داشت.
 
دوستداران این محفل ادبی برای حضور در این برنامه می‌توانند آخرین سه‌شنبه هر ماه به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.

نظر شما