شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۴
کد خبر: ۹۲۲۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کتابخانه شیخ فضل‌الله نوری مجتمع فرهنگی هنری نور، برنامه گردشگری «گنجینه دانش» را به مقصد موزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.
آشنایی کودکان با تاریخ در «گنجینه دانش» کتابخانه شیخ فضل‌الله نوریبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تور نیمروزه گنجینه دانش با هدف توسعه گردشگری داخلی و آشنایی کودکان و نوجوانان با اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی پایتخت برگزار می‌شود.
 
این برنامه‌ گردشگری یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ساعت ۸ به منظور حفظ دستاوردهای فرهنگی، تاریخی- اسلامی و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و شناخت بهتر تاریخ و وقایع تاریخی به مقصد موزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
 
موزه تاریخ یکی از مراکز خاص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که ساختمان آن در گذشته به عنوان کتابخانه مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت به دلیل معماری اسپیرال در سال ۱۳۶۵ به عنوان موزه تاریخ کانون افتتاح شد، این موزه دارای تونل‌های تنگ به سبک خانه‌های قدیمی است که در سال ۱۳۸۱ مرمت و بازسازی شد.
 
این موزه که تنها موزه آموزشی - توضیحی ویژه کودکان و نوجوانان است، برای انتقال مفاهیم و موضوع‌های تاریخی، با همراهی مربیان مجرب و با گویشی خاص، وقایع تاریخی را برای آنان بازگو می‌کند.
 
علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های کتابخانه شیخ فضل الله نوری می‌توانند به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۶۶۷۵۱ تماس بگیرند.

نظر شما