جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۹
کد خبر: ۹۲۵۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
قاسمعلی فراست نویسنده و روزنامه‌نگار اعتقاد دارد بودن در اتمسفر فرهنگی هم می‌تواند به اندازه خواندن یک کتاب خوب مفید باشد به همین دلیل حتی اگر کتاب نمی‌خوانید به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیایید.
حتی اگر کتاب نمی‌خوانید به نمایشگاه بیاییدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، غرفه فرهنگسرای گلستان در مجموعه فرهنگ‌سرای کتاب در چهارمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور «قاسمعلی فراست» منتقد و نویسنده آغاز به کار کرد.

این نویسنده با بیان اینکه حتی اگر کتاب خوان نیستید به نمایشگاه کتاب بیایید گفت: بودن در اتمسفر و فضای فرهنگی و دیدار با اهالی قلم و فرهنگ می‌تواند به اندازه خواندن یک کتاب خوب مفید و مؤثر باشد. به همین دلیل من همیشه گفته‌ام که حتی اگر اهل خواندن کتاب نیستید به نمایشگاه کتاب بیایید. اما ای کاش همه کسانی که به نمایشگاه کتاب می‌آیند هم کتاب‌خوان بودند و هم کتاب می‌خریدند.

وی افزود: من دوست داشتم که نمایشگاه کتاب نمایشگاهی بود که صرفاً نمایش کتاب بود و حتی خرید کتاب در آن نبود. دوست دارم نمایشگاه کتاب جایی باشد که مردم بتوانند اهل فرهنگ و پژوهشگران، مترجمان و ناشران را ببینند. کاش نمایشگاه به گونه‌ای بود که مردم فکر می‌کردند اگر بخواهند هر پدیدآوری را ببینند در نمایشگاه این امکان وجود دارد. به همین دلیل از برگزاری فرهنگ‌سرای کتاب استقبال می‌کنم. جایی که همه برنامه نه برای خرید و فروش کتاب بلکه روی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و دیدار با هنرمندان تدارک دیده شده است.

هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب همزمان با برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب برپا شده است.

نظر شما