جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۵
کد خبر: ۹۲۵۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دوشنبه ۱۸ اردیبهشت از هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب بازدید و از دو کتاب آموزشی در حوزه کودک رونمایی کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری به همراه حجت الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عبدالرضا کردی مدیر فرهنگی هنری منطقه یک، رویا فتحی مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری دوشنبه ۱۸ اردیبهشت از هشتمین دوره فرهنگ‌سرای کتاب بازدید کردند. همچنین از دو کتاب « انس با قرآن» و « کودک و انقلاب اسلامی» که به همت کارشناسان مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری تالیف و نشهر شهر آن را منتشر کرده است، رونمایی شد.

محمود صلاحی در نشست رونمایی از دوکتاب «انس با قرآن» و « کودک و انقلاب اسلامی» ضمن اظهار خوشحالی برای حضور در سی امین نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب پر رفت و آمدترین نمایشگاه جمهوری اسلامی شده‌است. سال گذشته به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت به نمایشگاه بین المللی مسکو رفتیم. این نمایشگاه به وسعت ده هزار متر مربع در یکی از پارک‌های خوش آب و هوای آنجا برگزار شده بود. اما نمایشگاه بین المللی تهران به وسعتی حداقل ده برابر آنجا در حال برگزاری است. از افتخارات انقلاب اسلامی ایران است که وجه قالب آن  فرهنگی است و در فرهنگ نکته اصلی کتابت، قرائت، نوشتن، خواندن و آگاهی بخشی است.

وی افزود: امسال دومین سالی است که به همت مدیریت شهری صاحب یک نمایشگاه بزرگ بین‌المللی در طراز جمهوری اسلامی ایران به عنوان شهر آفتاب شده ایم. این نمایشگاه از نقطه ای که در مرکز شهر تهران و به خاطر تراکم ترافیک و حجم بازدید کنندگان به این مکان منتقل شده است. یکی از نگرانی های مسئولین بعد از انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب این بود که از جمعیت بازدیدکنندگان کم خواهد شد اما بعد از گذشت دو سال با اطمینان می توان گفت این جمعیت افزایش هم پیدا کرده است. سال گذشته در روزهای تعطیل و پایانی نمایشگاه، تعداد بازدیدکنندگان بین ۵۰۰ تا ۷۰۰  هزار نفر در روز بوده است.

صلاحی در خصوص «موقعیت شهر افتاب» برای دیگر شهر‌های ایران گفت: خوبی نمایشگاه برای شهرستانی ها این است که از هر کمربندی بیایند به شهر آفتاب می رسند. همچنین فضای خوبی برای پارکینگ ماشین ها طراحی شده است. قطعا این نمایشگاه مشکلاتی هم دارد که در پی برطرف کردن آن هستند.

رییس فرهنگسرای کتاب بیان کرد: به یقین بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور نمایشگاه کتاب است که حتی در زمان جنگ هم تعطیل نشد.

صلاحی برای اجرای هشتمین دوره فرهنگ‌سرای کتاب از تمام کسانی که در بخش های مختلف، هنری، فرهنگی، روابط عمومی، امور کتابخانه ها، مدیران مناطق، فرهنگ سرای رسانه برای حضور فعال در فضای مجازی و نیروهایی که از خارج کمک کرده اند، تشکر کرد.

وی درباره اجرای برنامه های فرهنگی گفت: شاقول تنظیم برنامه ها در مسائل فرهنگی، منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری است. 

دو کتاب «کودک و انقلاب اسلامی» و «انس با قرآن» که به همت کارشناسان و فعالان مرکز آموزش و استادان برجسته درعلوم قرآنی تالیف شده و توسط نشر شهر منتشر شده است، توسط رییس سازمان فرهنگی هنری رونمایی شد.

این دو کتاب برای کودکان مقطع پیش دبستانی و با هدف اموزش مسائل دینی و مفاهیمی همچون؛ شهادت، امام، انقلاب، تظاهرات و... نوشته شده است. کتاب« انس با قران» دارای واقعیت ارزش افزوده است و مربیان آموزش می توانند با دانلود نرم افزار کتاب و گرفتن گوشی روی هر صفحه داستان آن بخش را بشنوند.

مطالب مرتبط
نظر شما