جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۰
کد خبر: ۹۲۵۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
فرهنگسرای فردوس با حضور در فرهنگسرای کتاب، دومین پویش کتاب‌خوانی تابستانی کودکان و نوجوانان را به بازدیدکنندگان معرفی و اعلام فراخوان می‌کند.
دومین «پویش کتاب‌خوانی تابستانی کودکان و نوجوانان» برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پویش کتاب‌خوانی تابستانی کودکان و نوجوانان برنامه‌ای است که از سوی فرهنگسرای فردوس در طول فصل تابستان برگزار خواهد شد.
 
هدف اصلی این پویش که برای دومین بار با یاری و مشارکت علاقه‌مندان و داوطلبان، هنرمندان، نویسندگان و شاعران، ورزشکاران، فعالان اجتماعی، مدیران،کارکنان و کتابداران برگزار می‌شود، عضو کردن کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی است.
 
بزرگسالان با عضو کردن یک کودک یا نوجوان در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و کودکان و نوجوانان با خلاصه‌نویسی از کتاب‌های به امانت گرفته از کتابخانه‌ها می‌توانند در این پویش شرکت کنند.
 
در متن فراخوان این پویش آمده است:
برای شرکت در این پویش بزرگسالان مرحله الف و کودکان و نوجوانان مرحله ب را طی کنند:

مرحله الف:

۱- به صورت داوطلبانه، کودک یا نوجوانی را عضو یکی از کتابخانه‌های عمومی کنید.
۲- از کارت یا مدارک عضویت کودک یا نوجوان عضو شده عکس بگیرید.
۳- عکس تهیه شده را همراه با متن دعوت به پویش که در پایان همین بخش قرار داده شده است، در صفحه اینستاگرام یا تلگرام خود منتشر کنید
۴- با استفاده از هشتک #چالش_کتابخوانی_تابستانی ما را از اقدام خود با خبر کنید. (متن دعوت به پویش در کانال تلگرام جشنواره نیز قرار داده شده است)
۵- چند نفر دیگر از دوستان یا آشنایان خود را به شرکت در پویش دعوت کنید.
در طی چند گام ذکر شده در بالا، فعالیت شما در این پویش تکمیل شده است.
 
مرحله ب:
 
کودکان و نوجوانانی که در طی این پویش یا قبل از اجرای این پویش عضو کتابخانه‌های عمومی شده‌ و یا بوده‌اند، می‌توانند در بخش مسابقه پویش شرکت کنند. برای شرکت دادن کودکان و نوجوانان در مسابقه "پویش کتاب‌خوانی تابستانی کودکان و نوجوانان” مراحل زیر را طی کنید:
 
۱- ابتدا لطفا ثبت نام کنید(در این قسمت مشخصات کودک یا نوجوان را وارد کنید).
۲- برای کودکان و نوجوانان در طول تابستان حداقل شش کتاب از کتابخانه‌های عمومی امانت بگیرید.
۳- پس از مطالعه کتاب‌، کودکان و نوجوانان آنها را در چند سطر خلاصه نویسی و در صورتی که سواد خواندن و نوشتن ندارند برداشت خود از داستان را نقاشی کنند.
۴- مطالب خلاصه نویسی شده و یا نقاشی ها را با ورود به بخش کاربری برای ما ارسال کنید.
 
متن دعوت به پویش کتاب‌خوانی تابستانی کودکان و نوجوانان:

با استعانت از درگاه پرودگار دانایی و روشنایی، من با آگاهی از تاثیر حتی یک کتاب در ناخودآگاه و زندگی کودکان و نوجوانان در پویش کتاب‌خوانی تابستانی کودکان و نوجوانان شرکت می کنم. در طی این پویش، هر کدام از ما که به این برنامه دعوت می شویم، یک کودک یا نوجوان را عضو  یکی از کتابخانه‌های عمومی کرده و سپس چند نفر دیگر را به شرکت در این حرکت فرهنگی دعوت می کنیم. من با این اقدام عملی، سعی می کنم یک گام فراتر از حرف و شعار بردارم و امیدوارم با عضویت کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی با قرار دادن کتاب در دسترس آن‌ها، درهای روشنایی و دانایی را به روی این کودکان و نوجوانان گشوده باشم.
 
همچنین برای تمام کودکان و نوجوانانی که عضو کتابخانه‌های عمومی بوده یا در طی این پویش عضو می‌شوند.
 
من آقای/خانم… و …. و … به شرکت در این پویش دعوت و از آنها خواهش می کنم با عضو کردن یک کودک یا نوجوان در کتابخانه‌های عمومی، این متن را همراه با عکس کارت یا مدارک عضویت کودکان، به اشتراک بگذارند.

#چالش_کتابخوانی_تابستانی
توجه: لطفا از هشتک #دومین_پویش_کتابخوانی_تابستانی استفاده کنید.
 
هشتمین دوره فرهنگسرای کتاب همزمان با سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های شهر آفتاب برپا است.
 
علاقمندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توانند به سالن فرهنگسرای کتاب واقع در شهر آفتاب غرفه منطقه ۵ مراجعه کنند.
 
نظر شما