جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۳
کد خبر: ۹۲۶۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
برنامه «بومرنگ» با نگاهی به دنیای کودکان در رسانه های نو، توسط فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی تولید و به زودی از شبکه سوم سیما و در فضای مجازی پخش می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «بومرنگ»، جمعه 28 اردیبهشت در مراسمی در فرهنگ‌سرای کتاب با حضور بهزاد تیمورپور رییس فرهنگ‌سرا و حبیب میدانچی کارشناس حوزه رسانه و مشاور مدیر شبکه سوم سیما، رونمایی شد.
 
تیمورپور در این مراسم گفت: فضای مجازی و رسانه نو، کودکان را در برابر اطلاعات زودرسی قرار داده که می تواند برای آنها خطرساز باشد و برآینده شان تاثیر بگذارد.
برنامه «بومرنگ»، آموزش هایی برای پدر و مادرها و همچنین کودکان دارد تا بتوانند در زندگی دوم خود در فضای مجازی با توجه و آگاهی و با سواد رسانه ای عمل کنند تا از این فضا فاید و سود بهتری ببرند.
وی همچنین به والدین پیشنهاد داد، به فرزندانشان در کنار بازی کردن، بازی سازی هم آموزش بدهند تا بتوانند کارآفرینی نمونه شوند.
میدانچی نیز در این مراسم گفت: نباید بدون کمربند ایمنی وارد فضای مجازی شد. خانواده ها همانطور که نسبت به حضور فرزندانشان در دیگر محیط های واقعی، همانند مدرسه و محله ، حساسیت و توجه دارند باید نسبت فضای مجازی هم این گونه باشند.
وی گفت: بومرنگ یک تلنگر است برای هشیار عمل کردن ما در این فضا. در این برنامه نشان داده شده است که رهاسازی کودکان، چقدر می تواند بر روح و روان بچه ها آسیب بزنند.
برنامه بومرنگ از دوشنبه هر روز در برنامه «خونه خوبه» شبکه سه سیما پخش می شود.
همچین قسمت های این برنامه در کانال تلگرامی فرهنگسرای رسانه به نشانی  f_resaneh  پخش خواهد شد.
نظر شما