سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۱:۵۵
کد خبر: ۹۲۶۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
آیین اختتامیه هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه با حضور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تقدیر از غرفه‌های برتر برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری و مدیران مناطق، معاونان و کارکنان این سازمان در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار شد. 

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور با تبریک به مناسبت میلاد حضرت ولی‌عصر (عج) درباره حضور سازمان فرهنگی هنری در نمایشگاه کتاب گفت: یکی از کارهای خوب هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب توجه به نیاز مخاطب بود، به گونه‌ای که ما به مخاطب ذائقه دادیم.

وی افزود: ثابت کردیم این دیدگاهی که می‌گویند برای جذب مخاطب حتما باید خواننده آورد و... درست نیست. این مردم پای نظام ایستاده‌اند.
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: من در اینجا شاهد همدلی و اخلاص دوستان بودم و از اینکه نتیجه فرهنگ‌سرای کتاب رضایتمندی مردم است، خوشحالیم. از همه مدیران و معاونان، غرفه‌داران، کانون‌ها و... تشکر می‌کنیم. کانون‌های ادبی سازمان برنامه‌های خوبی برگزار کردند. از آقای تیمورپور سپاسگزارم که در فضای مجازی فعالیت‌های قابل قبولی داشتند و فرهنگ‌سرای کتاب در فضای مجازی حضور داشت. 
 
وی اضافه کرد: باید بگویم که در موضوع فرهنگ و هنر در شهر تهران مدیون شخص آقای قالیباف بودیم و هستیم. تجربه دوران‌های مختلف جلوی چشم ماست و باید بگوییم کارهای فعلی اتفاقات خوبی است. همین نمایشگاه شهر آفتاب به بهترین شکل ساخته شد.
 
ناصری‌پور با اشاره به ایجاد تحول در حوزه آموزش قرآن عنوان کرد: در شهر تهران آموزش قرآن را متحول کرده‌ایم، اما اطلاع‌رسانی کمی داریم. ۵۰۰ درصد رشد مخاطب در سال ۹۵ در حوزه مفاهیم قرآنی داشتیم. در بحث خانه‌های شهدا شورای شهر تهران بسیار خوب عمل کرد. باید از این تریبون‌ها استفاده کنیم و محاسن را بگوییم تا توجه به حوزه فرهنگ جا بیفتد. 
 
وی در پایان گفت: باید به این سمت برویم که کارهای فرهنگی و هنری را به دست مردم بسپاریم، چرا که هر وقت کار را به مردم دادیم خوب کار کردند. در نهایت لازم می‌دانم از آقای صداقت‌فر، رییس فرهنگ‌سرای کتاب تشکر کنم که زحمات زیادی کشیدند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب تجلیل شد. در بخش غرفه‌های برتر نرگس اسلامی شرار، مسئول کتابخانه نابینایان خاوران، مسئول غرفه نذر کتاب، مرکز مشارکت‌ها به خاطر کافه کتاب، فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات به خاطر کتابخانه هوشمند، مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران و روابط عمومی تجلیل شدند.

در حوزه برنامه‌های هویت‌محور محمد میثم میثمی، مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری لوح سپاس دریافت کرد و در حوزه برنامه‌های کانونی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ تجلیل شد.

در برنامه‌های مناطق مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲، در بخش برنامه‌های میدانی و محیطی کورش خزایی و در بخش ویژه فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به خاطر حضور فعال در فرهنگ‌سرای کتاب تجلیل شدند.

در بخش ایده برتر نیز فرزاد زبانی، علیرضا ناصحی، حسین رحیمی، نسیم نعیمی و حمید آذرمهر به خاطر حضور در پارک کتاب کودک تقدیر شدند.
مطالب مرتبط
نظر شما