شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۷
کد خبر: ۹۲۶۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه منطقه ۴ همزمان با روز بزرگداشت شاعر حماسه‌سرای ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی مراسم بزرگداشتی را با عنوان «سخن‌سرای توس» برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «سخن‌سرای توس» ویژه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ با اجرای شاهنامه‌خوانی، نقالی، دکلمه خوانی و موسیقی سنتی با حضور دوستداران شعر و ادب پارسی در مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه منطقه ۴ اجرا می‌شود.

حکیم ابوالقاسم منصور بن حسن فردوسی توسی، حماسه‌سرای بزرگ ایران و یکی از شاعران مشهور عالم و ستاره درخشنده آسمان ادب فارسی و از مفاخر نامدار ایران است که به علت همین عظمت مقام و مرتبت، سرگذشتش مانند دیگر بزرگان دنیای قدیم با افسانه و روایات مختلف در آمیخته است.

فردوسی استاد بی‌همتای شعر و خرد پارسی و بزرگ‌ترین حماسه‌سرای جهان است. اهمیت فردوسی در آن است که با آفریدن اثر همیشه جاوید خود، نه تنها زبان، بلکه کل فرهنگ و تاریخ و در یک سخن، همه اسناد اصالت اقوام ایرانی را جاودانگی بخشید و خود نیز بر آنچه که می‌کرد و بر عظمت آن آگاه بود و می‌دانست که با زنده نگه داشتن زبان ویژه یک ملت، در واقع آن ملت را زندگی و جاودانگی بخشیده است.

علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی شهرک حکیمیه، بلوار نور، بوستان نور، مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۰۰۷۷۱۰ تماس بگیرند.

نظر شما