سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۴:۳۳
کد خبر: ۹۲۸۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌کند
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در شهر تهران با عنوان «بر آستان جانان» خبر داد.
ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در ماه مبارک رمضان اعلام شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در اشاره به برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان گفت: در فعالیت‌های این ماه بیشتر بر برگزاری مسابقات قرآنی و استفاده از توان مشارکتی کانون‌های مردمی تاکید داریم و در طول ماه مبارک رمضان با برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح مراکز فرهنگی هنری همراه شهروندان تهران هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه در ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان تمامی مناطق ۲۲گانه شهر تهران مشارکت می‌کنند و برنامه‌ها به صورت هم زمان اجرا می‌شود، گفت: برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «بر آستان جانان» برگزار می‌شود تا فرصتی باشد برای زمینه‌سازی و گسترش آموزه‌های شهروندی متناسب با آموزه‌های دینی در جامعه.
 
ناصری‌پور در معرفی تعدادی از برنامه‌های ویژه متناسب با ماه مهمانی خدا گفت: پنج برنامه فراگیر با مشارکت فرهنگ‌سراهای منتخب برگزار می‌شود. یکی از این برنامه‌ها جشن سحرخیزان کوچک یا «روزه اولی‌ها» است؛ در این جشن دختران و پسرانی که اولین سال بندگی خود را در ماه رمضان تجربه می کنند به افطاری در مساجد دعوت می‌شوند تا در کنار همسالان خود در یک مراسم ساده روزه خود را افطار کنند. برگزاری نماز جماعت، قرائت قرآن و سخنرانی از جمله برنامه های این جشن است. 

وی افزود: دیگر برنامه فراگیر امسال «فرهنگ‌سرای بندگی» است؛ این برنامه که سال گذشته در میدان امام حسین (ع) برگزار شده بود، اجرای آن در ماه مبارک رمضان امسال به نمایشگاه قرآن منتقل شده است. فرهنگ‌‌سرای بندگی با غرفه‌های مختلف فرهنگی‌، هنری و مذهبی هر شب پیش از افطار تا پاسی از شب میزبان شهروندان است. همچنین برنامه «وصال یار»؛ ویژه شب‌های قدر و با هدف انس با بقیه الله برگزار می‌شود. در این برنامه غرفه‌های مختلفی با موضوع نقاشی کودکان با موضوع شب‌های قدر و حضرت علی (ع)، نمایشگاه کتاب با موضوع شب‌های قدر، بخش ختم قرآن، برنامه فرهنگی نذر کتاب، بخش کودک، قرآن بخوانید هدیه بگیرید و غرفه خطاطی با موضوع انس با حضرت بقیه الله برپا می‌شود تا شب قدر متفاوتی برای روزه داران شکل بگیرد.
 
ناصری‌پور با اشاره به برپایی فرهنگ‌سرای قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تصریح کرد: سازمان فرهنگی هنری در روز جهانی قدس با طراحی و راه‌اندازی غرفه‌های فرهنگی و نگار گذر روز قدس و توزیع محصولات فرهنگی در میدان انقلاب میزبان شهروندان تهران خواهد بود. همچنین ارائه محصولات فرهنگی برای نمازگزاران عید سعید فطر از دیگر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی هنری است.
 
وی در خصوص برنامه‌های شاخص فرهنگ‌سراها گفت: رازهای آسمانی، ویژه برنامه میدان امام حسین(ع)، عمری با قرآن و با قدوسیان از جمله این برنامه‌هاست. مسابقه «رازهای آسمانی» با موضوع تکریم زندگی در قرآن کریم برای ششمین سال متوالی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. این مسابقه با هدف انس بیشتر با کلام وحی و برای خانواده بزرگ شهرداری تهران طراحی شده‌ است.
  
ناصری‌پور درباره ویژه برنامه‌های معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری در ماه مبارک رمضان گفت: در پردیس تئاتر تهران ویژه برنامه‌های نمایشی با موضوع ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر برگزار می‌شود. همچنین با همکاری موزه امام علی(ع) در نمایشگاه قرآن حضور خواهیم داشت. همچنین برنامه تلوزیونی ویژه شب‌های رمضان در باغ موزه قصر ضبط و هر شب از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: در حاشیه برگزاری نماز جمعه شهر تهران، شهر ری و کن با ارائه محصولات فرهنگی در خدمت شهروندان روزه‌دار خواهیم بود.

نظر شما