جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۶
کد خبر: ۹۲۸۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
نمایشگاه گروهی نقاشی پشت شیشه اثر ۳۶ هنرمند کانون و انجمن نقاشان پشت شیشه ایران تا دهم خرداد در نگارخانه فرهنگسرای بهمن برپا است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در نمایشگاه گروهی «نقاشی پشت شیشه»که از روز پنج شنبه چهارم خرداد برپا شده است، ۸۰ تابلو اثر نفیس نقاشی پشت شیشه از ۳۸ هنرمند این انجمن در معرض بازدید علاقه مندان قرار دارد.

گالری شماره یک نگارخانه فرهنگسرای بهمن آثار استادان پیشکسوت، عبدلله رحیمی، امیر رحیمی، مرتضی قاسمی، عفت رحیمی، محمد علی ذوالقدر، امیر عبدی و هنرمندان این انجمن، مهرنوس بشار، افسانه ایرانی، شقایق زایری، زهره قاسم،  مرضیه قاسمی، حسن بنی اسدی، مهدی وفای، زینب حدادی، شهناز ولایی شهریور، طیبه تطهیری مقدم، پانته آ مصباح، کیمیا شایسته، معصومه کریمیان، شیما حمیدی شهریور، شادی حمیدی شهریور، کیوان علیزاده، لیلا امینی، هانیه حلاجی، مرضیه طیبیان پور، محمد جاهد، لیلا پور عظیما، لیلی سجادی، معصومه قربانعلی، راحله رازى پور، ساناز بصره، الناز استادى، شكوفه اسلامى، رويا پورنقى، مهديه ربانى، زهرا محمد طاهرى، ماندانا مير فخرايى و نازنين عقاقيرى را همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ به تماشا می‌گذارد.

کانون و انجمن نقاشان پشت شیشه ایران (پشت شیشه امید) به دبیری محسن بنی اسدی طی دو سال گذشته جلسات متعددی باحضور استادان این رشته با حضور مرتضی قاسمی، مرضیه کمانیان و عبدالله رحیمی برگزار کرده است.
 
برگزاری ورکشاپ زنده روز اربعین به نام اسرای کربلا، برگزاری نمایشگاه (باز آمدم) با موضوع مولانا، یادبود استادان پیشکسوت این رشته، برگزاری ورکشاپ‌های آموزش در مکان‌های مختلف فرهنگی هنری با حضور اعضای این کانون در پردیس سینمایی ملت، فرهنگسرای گلستان، سرای محله اوین، فرهنگسرای امید و انتخاب کانون به عنوان کانون برتر هنری در سال ۹۵ از طرف مرکز مشارکت‌ها، ازجمله فعالیت‌های هنری این کانون طی سالهای گذشته بوده است.

پیوند بین استادان پیشکسوت و هنرمندان جوان این رشته، معرفی این هنر به هنرمندان رشته‌های تجسمی، زنده نگاه داشتن این هنر قدیمی و رساندن آن به جایگاه سابق، نمایش ابتکارات و نوآوری‌های جدید این رشته و معرفی قابلیت‌های این هنر و کاربردی کردن آن از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

بنی اسدی دبیر انجمن نقاشان پشت شیشه ایران با عنوان اینکه این نمایشگاه گامی نو در راستای رشد و اعتلای این هنری با قدمت چند صد ساله است افزود: این نمایشگاه تفاوت اساسی با نمایشگاه‌هایی که در این حوزه برگزار می‌شود، دارد.

وی افزود: سال‌هاست که در جای جای این میهن، نمایشگاه‌هایی برپا می‌شود که محوریت نقاشی پشت شیشه را دارد، اما اشتباه گرفته شدن آن با هنر ویترای سبب شده تا این هنر به خوبی شناخته نشود، نقاشی پشت شیشه که در کشورهای دیگر با عنوان نقاشی معکوس شناخته می‌شود، در اصل به شکل برگردان و از انتها به ابتدا به انجام می‌رسد.

این نمایشگاه به همت انجمن نقاشی پشت شیشه و با همکاری سازمان جهانی موزه‌ها (ایکام)، سازمان میراث فرهنگی، موزه نقاشی پشت شیشه و کانون نقاشی پشت شیشه امید در نخستین فرهنگسرای پایتخت برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه فرهنگ‌سرای بهمن به نشانی میدان راه آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۵۳۱۲۱۸۰ تماس بگیرند.
نظر شما