يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۹۲۹۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
در ویژه‌برنامه «چشمه کوثر» مطرح شد:
حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی در ویژه‌برنامه «چشمه کوثر» به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) گفت: یکی از خصایص ممتاز حضرت خدیجه(س) معرفت ایشان نسبت به رسول اکرم بود.
یکی از خصایص ممتاز حضرت خدیجه (س) معرفت ایشان نسبت به رسول اکرم بودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «چشمه کوثر» به مناسبت وفات حضرت خدیجه کبری (س) روز دوشنبه ۱۵ خرداد ماه در شامگاه وفات این بانوی بزرگوار در مسجد حضرت خدیجه (س) بوستان بهشت مادران برگزار شد. 
 
در این مراسم حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری و سایر مدیران این سازمان و همچنین رضا دباغی، شهردار منطقه ۳ تهران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت حاضر بودند.
 
مراسم با اجرای حسن سلطانی آغاز شد و قرائت قرآن توسط قاری بین‌المللی، سعید پرویزی و شعرخوانی وحید قاسمی بخش‌های بعدی بودند. در ادامه حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اهمیت شخصیت و مقام حضرت خدیجه (س) گفت: در تاریخ اگر سخن از پیامبری گفته شده، همواره سخن از یک بانو در کنار آن پیامبر آمده است. وقتی در قرآن از حضرت عیسی (ع) صحبت می‌شود، حضرت مریم (س) نیز مطرح می‌شود. در مورد پیامبر اسلام هم حضرت خدیجه (س) نقش‌آفرین هستند و حضور دارند و درباره این بانوی بزرگوار آیه قرآن داریم.

وی افزود: حتی علمایی که در تاریخ نامشان ماندگار شده، همسر یا مادران تاثیرگذاری داشته‌اند. علامه طباطبایی می‌فرمایند من این پیشرفت علمی را مدیون کمک همسرم هستم.

حجت‌الاسلام مؤمنی تأثیر حضرت خدیجه (س) در بیان خاتم‌الانبیا (ص) را قطعی دانست و عنوان کرد: از خصایص ممتاز ایشان معرفت نسبت به رسول اکرم است. ایشان علت ازدواج با حضرت را نزدیکی و شناخت، شرافت حضرت محمد (س) در قومشان، شهرت حضرت به امانتداری و صداقت در گفتار پیامبر بیان می‌کنند که این نشان از معرفت بالای حضرت خدیجه (س) است.

وی اضافه کرد: در میان زنان بهشتی چهار زن امتیاز دارند که اولین آنها خدیجه (س) است. علت این برتری نمی‌تواند یک چیز معمولی باشد، ایشان به خاطر رسیدن به یک جایگاه و مقام بالا این رتبه را دریافت کرده است. حضرت خدیجه اولین زن مسلمان است و یک مرتبه بالاتر، اولین زنی است که به ولایت امیرالمؤمنین اقرار کرد.

پس از پایان سخنرانی، مرثیه‌سرایی و مداحی توسط ذاکران اهل بیت مرتضی طاهری و روح‌الله بهمنی انجام شد. برپایی نماز جماعت مغرب و عشا و پذیرایی از حاضران در مراسم با افطاری پایان‌بخش این مراسم بود.
نظر شما