جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۵
کد خبر: ۹۲۹۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
فرهنگ‌سرای خاتم(ص) برگزار می‌کند
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ از رقابت ۲۰۰ نفر در مسابقه حفظ سوره واقعه، نخستین دوره از مسابقات حفظ قرآن در این منطقه، خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حامد طراحی با اعلام این خبر افزود: سلسله مسابقات قرآنی با هدف ایجاد شور و نشاط در جلسات سنتی قرآن، شناسایی استعدادهای قرآنی محلات، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی با فراهم‌سازی زمینه رقابتی سالم در بین شهروندان منطقه ۱۸، برگزار می‌شود و نخستین دوره از این مسابقات به حفظ سوره واقعه اختصاص دارد.
 
رییس فرهنگسرای خاتم(ص) افزود: بیش از ۲۰۰ نفر در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند و شرکت‌کنندگان در دو رده سنی ۷ تا ۱۵ سال، و بالای ۱۵ سال به رقابت خواهند پرداخت و در هر گروه به ۳ نفر از برگزیدگان هدایایی نفیس اهدا خواهد شد .
 
طراحی با بیان اینکه در این مسابقات صحت قرائت امتیاز دارد گفت: به شیوه حفظ و ترتیل و قرائت به سبک  اساتید برجسته امتیاز ویژه تعلق می گیرد.
 
وی افزود: مساجد و کانون های قرآنی و دارالقرآن منطقه مشارکت کنندگان این مسابقات هستند و استاد عبد الوحید پورعاشوری  و دیگر داوران برجسته قرآنی داوری مسابقات را بر عهده دارند.
به گفته طراحی، مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات گروه خواهران پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه در فرهنگ‌سرای خاتم (ص)  از ساعت ۹ تا ۱۱  و گروه برادران هم پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه از ساعت ۹ تا ۱۱ در خانه فرهنگ امام علی(ع) با حضور داوران برگزار می شود.
 
وی اظهار داشت: اختتامیه مسابقه حفظ سوره واقعه سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه مصادف با ۲۵ ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۰:۳۰  در یکی از مساجد منطقه ۱۸ برگزار خواهد شد.
نظر شما