جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۱
کد خبر: ۹۲۹۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
بهزاد تیمورپور
حادثه تروریستی تهران و چند نکته رسانه ایضمن تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی تهران، ذکر چند نکته در زمینه ابعاد رسانه‌ای این حادثه ضروری به نظر می‌رسد:

- مدیریت بحران  در حوزه رسانه در کشور ما همچنان با ضعف های جدی روبه‌رو است و به نظر می رسد در این رابطه نیاز به یک رزمایش رسانه ای در هر ماه داریم تا دستگاه‌های مسئول و رسانه ها عملکرد بهتری از خود در این شرایط داشته باشند.

- اتاق فکر آنلاین صدا و سیما برای نشان دادن عملکرد بهتری در پوشش و اطلاع رسانی این گونه اخبار همچنان نیاز به تقویت دارد.

- فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دوباره فضایی ایجاد کردند که نگرانی های مردم را بیش از حد کرد که این اتفاق در غیاب اطلاع رسانی به موقع و شفاف رسانه های رسمی کشور شکل گرفت.

- این اتفاق نشان داد سواد رسانه ای مسئولان و شهروندانمان همچنان در سطح مطلوبی نیست و آسیب پذیر است. این موضوع را در عکس های سلفی نمایندگان از درون مجلس و تجمع و ازدحام افراد در مقابل مجلس دید. اطلاع یابی شهروندان از وقوع خطر و حادثه ای در یک محل باید منتج به دور شدن و عدم حضور در آن مکان شود اما در این حادثه نیز شاهد بودیم که بعد از اطلاع رسانی، عده ای برعکس عمل کرده و در محل حادثه حضور پیدا کردند.

نظر شما