جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۰
کد خبر: ۹۳۰۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
نود و پنجمین دیدار صمیمی هنرمندان با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با عنوان «چهارشنبه هنر» با حضور هنرمندان حوزه ادبیات، هنرهای تجسمی، تئاتر برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست «چهارشنبه‌های هنر» که به‌منظور دیدار هنرمندان با رییس و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود، در نود و پنجمین نوبت خود در روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه به دیدار با امید مهدی‌نژاد‌ و مینا آقازاده (شاعر)، زهرا پاشایی (گرافیست)، سیروس همتی، امیرحسین شفیعی و جعفر مهیاری (هنرمندان عرصه تئاتر)،  اختصاص داشت.

دیدار نخست این روز با حضور مدیران معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری، شهرام کرمی مدیر امور نمایشی، بابک ربوخه مدیر امور موسیقی، شهرام بابایی مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌ها برگزار شد.

نود و پنجمین چهارشنبه هنر برگزار شد

در این بخش از دیدار درباره اجرای برنامه‌های معاونت هنری و جشنواره‌ها صحبت شد و قرار شد اجرای برنامه‌هایی همچون حریم آهو، جشنواره تئاتر شهر، ارکستر شهر، جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی و ... در دستور کار قرار بگیرند.

محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری نسبت به اهمیت پرداختن به موضوع‌های هنری گفت: همه جلوه‌های هنری نیازمند توجه هستند. در این میان هنرهای تجسمی از اهمیت بالایی برخوردار است. همینطور موسیقی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و در بین مردم از جذابیت زیادی برخوردار است که جا دارد نسبت به موسیقی کار بیشتری انجام شود.

امید مهدی‌نژاد شاعر و طنز پرداز کشور میهمان دیگر امروز بود که با خواندن شعری درباره باغبان شهید حادثه تروریستی مرقد امام خمینی(ع)، درخواست همکاری و همیاری برای تولید و نشر ماهنامه طنز سه نقطه را کرد.

نود و پنجمین چهارشنبه هنر برگزار شد

زهرا پاشایی از هنرمندان صاحب نام گرافیک در سومین دیدار این روز، حضور پیدا کرد. وی علاوه بر بیان دغدغه‌ها و نیازهای هنرمندان عرصه گرافیک، همکاری سازمان فرهنگی هنری در زمینه اجرای جشنواره صلح را (همزمان با روز جهانی صلح) درخواست کرد.

نود و پنجمین چهارشنبه هنر برگزار شد

دیدار با سیروس همتی بازیگر و کارگردان تئاتر، مینا آقازاده و شعر خوانی او از بخش‌های دیگر دیدار هنرمندان با رییس سازمان فرهنگی هنری بود.

نود و پنجمین چهارشنبه هنر برگزار شد

امیر حسین شفیعی نویسنده و کارگردان نمایش «دریادلان» که سال گذشته پس از تشییع شهدای غواص تولید شد، میهمان دیگر نود و پنجمین «چهارشنبه هنر» بود. شفیعی با بیان اینکه امسال شهدای غواص دیگری تفحص شده‌اند، پیشنهاد اجرای نمایش «دریادلان» را در شهریور ماه سال ۹۶ داد و بنا شد تئاتر تحسین شده «دریادلان» در روزهای تابستان مجددا با حمایت سازمان فرهنگی هنری اجرا شود.

نود و پنجمین چهارشنبه هنر برگزار شد
آخرین دیدار این روز نیز به حضور جعفر مهیاری نویسنده و کارگردان تئاتر اختصاص داشت. مهیاری به تازگی به عنوان دبیر جشنواره تئاتر «me» در آلمان انتخاب شده بود. این رویداد به عنوان جریانی بینافرهنگی در حوزه هنرهای نمایشی ۶ تا ۱۲ خردادماه در شهر وورزبورگ از ایالت بایرن آلمان برگزار شده است.

وی همچنین نمایش «مرز» را طی همکاری گروه تئاتر زندگی و کمپانی تئاتر آلمانی «نیونر پلس» شکل گرفته روی صحنه فرهنگ‌سرای اندیشه برد که با استقبال خوبی مواجه شده بود.

نظر شما