شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۴
کد خبر: ۹۳۲۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
زند وکیلی از روزهای شاد در مراکز فرهنگی هنری منطقه چهار خبر داد:
مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۴ از شروع برنامه‌ها در جشنواره تابستانی مراکز فرهنگی هنری از ۱۰ تیرماه تا 31 شهریورماه 96 با نام «روزهای شاد در فصل مهربانی» خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، زندوکیلی در آغاز روزهای شاد فصل مهربانی جشنواره تابستانی با اشاره به برنامه‌های ویژه در تابستان امسال اظهار کرد: برنامه‌های امسال همچون سال‌های گذشته شامل برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری کلاس‌های تئاتر، موسیقی، فیلم، پویش کتابخوانی خواهد بود. كارگاه آموزشی هفت هنر, آشنایی با دنیای ورزش, دوره‌های تابستان هنر و سرگرمی خردسالان, آشنایی با دنیای رایانه و از برنامه‌های تابستانی فرهنگ‌سرای اشراق است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ افزود: برگزاری دوره‌های كارگاهی « آگاهی و سلامت» در قالب برنامه‌های ترم تابستان واحد آموزش فرهنگسرا در رشته‌های تغذیه سلامت، امداد، فوریت‌های پزشكی و بهداشت عمومی، هفت هنر كاربردی برای كدبانوی ایرانی شامل خیاطی، سفره‌آرایی، هویه‌كاری ، آشپزی و دسر انواع هنرهای كاربردی خانگی است كه در قالب دوره‌های ترم تابستان واحد آموزش فرهنگسرای اشراق به بانوان ارایه می‌شود.
 
وی با اشاره به ویژگی های این دوره از ویژه برنامه های تابستانی گفت: امسال برنامه ریزی شاخص تری برای مخاطب خود داریم به این معنی که برای هر یک از برنامه ها میزان مخاطبین را تخمین زده ایم که این تخمین معیاری برای ارزیابی عملکرد ما در برنامه های تابستان به شمار می رود.
مدیرفرهنگی هنری منطقه ۴ با تاکید بر مشکلات شهروندان یادآور شد: این منطقه نزدیک به یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد که در فضایی کمی در کنار هم زندگی می‌کنند. به طور حتم در چنین شرایطی مردم با مشکلات و فشارهای زیادی روبه‌رو هستند که هر چه این فشارها به ویژه در قشر جوان و نوجوان با برنامه‌های فرهنگی کمتر شود میزان شکوفایی علمی و اجتماعی بیشتر می‌شود.
 
زند وکیلی با تاکید بر اینکه برنامه های این مراکز در تابستان امسال شامل تمامی گروه های سنی می‌شود، تصریح کرد: تاکید ما در اجرای برنامه‌ها بیشتر در گروه سنی نوجوانان و جوانان است و محوریت تمامی برنامه ها موضوع اوقات فراغت خانواده ها است. 
 
وی افزود پارک کتاب کودک ، پویش کتابخوانی ، مهارت زندگی ، آب و آیینه ، اردوی یک روز شاد و...از دیگر برنامه های جشنواره تابستانی این مدیریت است.

رییس فرهنگسرای اشراق  به اجرای طرح زندگی با نشاط در قالب برنامه های تابستانی این مراکز اشاره و عنوان کرد: تمام تلاش ما در فرهنگ‌سراها  و خانه های فرهنگ این است تا برنامه های شادی را برای مردم برپا کنیم. درهمین راستا طرح فعال سازی مراکز در روز جمعه با عنوان " آدینه ها عیدند " و با حضور همکاران پر تلاش منطقه  برگزار می شود. نتیجه این طرح  چنان بود که امروز فرهنگ‌سرای اشراق در تمامی طول هفته به ویژه جمعه ها به پایگاه فرهنگی برای خانواده‌ها تبدیل شده است. همین نقش فرهنگسرای اشراق در گردهم آوردن خانوادها و ایجاد فضای فرهنگی موجب شد تا امروزه با راه اندازی دفتر مشاوره در فرهنگسرا و با  اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری رایگان از بار مشکلات خانواده بکاهیم و زمینه شکل گیری زندگی با نشاط را فراهم آوریم.
نظر شما