جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۵
کد خبر: ۹۳۲۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
خانه شهریاران جوان منتشر کرد:
خانه شهریاران جوان در فصل تابستان فراخوان سه مسابقه را منتشر کرده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خانه شهریاران جوان به مناسبت تابستان فراخوان سه مسابقه «شهریار شهر من باش»، «جوان و آینده‌ای که می‌خواهد» و «الگوریتم محله» را منتشر کرد.

شهریار شهر من باش 
خانه شهریاران جوان بنابر مسئولیت فرهنگی و اجتماعی که برعهده دارد تصمیم به برگزاری جشنواره‌ای گرفته است که طی آن استعدادهای هنری جوان توانمندی‌های خود را در معرض نمایش قرار دهند.

این جشنواره به دنبال آن است هنرمندان خلاق بدون اعمال هیچگونه محدودیتی، ایده‌های خود را در رشته‌های این جشنواره عرضه کنند. هنرمندان در این جشنواره تنها بایستی آثار خود را در موضوع شهر و آینده شهر برای جوانان پدیدآورند.

این جشنواره در شش بخش زیر پذیرای آثار هنرمندان است. 
۱. ادبی ( متن، شعر، داستان، ترانه و نمایشنامه و..)
۲. موسیقی (آهنگ‌سازی، ساخت سرود)
۳. تجسمی و حجمی (نقاشی، مجسمه و …)
۴. فیلم، عکس، تله فیلم
۵. گرافیک (پوستر، تایپوگرافی، اینفوگرافی و …)
۶. اپ موبایل، طراحی وب سایت
 
جوان و آینده‌ای که می‌خواهد
مسابقه «جوان و آینده‌ای که می‌خواهد» در فضایی آموزشی - رقابتی به دنبال توان‌افزایی جوانان در خصوص مهارت‌های زندگی‌شان است. این مسابقه به دنبال آن است که جوانان، سهم و تاثیر توانایی‌های فعلی‌شان را که در ساخت آینده‌شان آنها نقش دارد را بشناسند و آنها را در مسیری سالم فعال کنند.

در این مسابقه جوانان بایستی آینده مورد انتظار خود را در قالب اهدافی دست یافتنی مطرح کند و مسیر دستیابی به مقاصدش را از راه مهارت‌های چهارگانه زندگی مشخص کند. مهارت‌هایی که با ویژگی‌های بهداشت جسم و روان، سلامت فکر، رفتار صحیح اجتماعی و در نهایت آفرینندگی و راهبری همراه باشد. به بیانی دیگر جوانان برای رسیدن به اهداف مورد نظرشان باید مسیری را انتخاب کنند که در راستای زندگی اجتماعی و فردی سالم باشد و به همین ترتیب منجر به توانمندسازی او شود.

در همین راستا تمامی جوانان علاقه‌مند بین ۱۵ تا ۳۰ سال می‌توانند به منظور شرکت در مسابقه «جوان و آینده‌ای که می‌خواهد» طرح‌ها و ایده‌های خود را در قالب متن و حداکثر در ده صفحه A4 به نشانی دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.


الگوریتم محله ما
 
این جشنواره با هدف تقویت توانایی حل و بیان مسئله در میان جوانان طراحی شده است که در آن جوانان شرکت کننده بایستی نسبت به بیان و حل مسائل در دو حوزه کارآفرینی و اوقات فراغت با یکدیگر به رقابت بپردازند. 

در همین راستا شهریاران کلان شهر تهران از شما جوانان تهرانی دعوت به عمل ‎‌می‌آورد تا در دو حوزه اوقات فراغت و کارآفرینی و ایجاد کسب و کار، در دو سطح فردی و اجتماعی ایده‌پردازی کرده و راهکارهای خود را در قالب گرافیکی الگوریتم و چارت ارائه کنند.

آثار ارسالی به این جشنواره باید در قالب گرافیکی الگوریتم باشد و با طرح مسئله شروع شود و با روش‌های رسیدن به راه حل و موانع پیش‌روی آن پایان پذیرد.

شرکت کنندگان در این جشنواره باید در نظر داشته باشند مسائل باید در سطح محله باشد و بتواند مشکلات اوقات فراغتی و شغلی جوانان را رفع کند.

  • مهلت ارسال آثار به هر سه مسابقه تا پایان مرداد ماه است و اختتامیه این جشنواره پایان شهریورماه است. 
  • دبیرخانه این جشنواره در خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، نبش کوچه هشتم، پلاک ۲۳، خانه شهریاران جوان واقع شده است.

نظر شما