شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۰
کد خبر: ۹۳۵۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کارگاه آموزش اصول داستان‌نویسی «کاغذ سفید» روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه ساعت ۱۷ با موضوع کاربرد قانون احتمالات در داستان‌نویسی ویژه گروه سنی بزرگسال در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه داستان‌نویسی «کاغذ سفید» همزمان با «جشنواره تابستانی تهران» و با شعار محوری «زندگی آموختنی است»، با هدف ایجاد خلاقیت و توانمندی از طریق نوشتن، تقویت حس خودباوری و اعتماد به نفس، تحلیل قصه‌ها و شعرها از بعد روان‌شناختی، ایجاد فضایی امن برای بحث‌های آزاد، سود بردن از نوشتن برای کشف ارزش‌ها و توانایی‌ها و آشنایی با دیدگاه‌های متفاوت نویسندگان برگزار می‌شود.

این کارگاه روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه ساعت ۱۷ با موضوع کاربرد قانون احتمالات در داستان‌نویسی ویژه گروه سنی بزرگسال در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود و در آن مهدی طهوری، نویسنده کودک و نوجوان و خالق آثاری همچون «کشف‌الغطاء»، «افسانه اوجی»، «سلحشوران داغستان»، «محمد مصدق (زندگینامه)» و «مشارکت» به عنوان کارشناس به آموزش اصول داستان‌نویسی می‌پردازد و شرکت‌کنندگان در این برنامه را برای خلق نخستین آثار خود همراهی می‌کند.
 
طهوری در مورد موضوع جلسه می‌گوید: یکی از روش‌های جذابیت بخشیدن به داستان استفاده از احتمالات است. اصلی در داستان‌نویسی هست که می‌گوید هر موقعیت داستانی یک احتمال از میلیون‌ها احتمال است. نویسنده با بهره‌گیری از این اصل هر موقعیت را به روش‌های مختلف می‌چیند و بهترین را انتخاب می‌کند. در واقع اولین گزینه بهترین گزینه نیست.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در میدان صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما