شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۷
کد خبر: ۹۳۵۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
جلسه هفتگی انجمن شعر آیینی در قالب «جشنواره تابستانی تهران» به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در خانه فرهنگ شهید ملکان برگزار خواهد شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شب شعر آیینی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در خانه فرهنگ شهید ملکان منطقه ۱۵ برگزار می‌شود.

نیمی از این نشست به خواندن اشعار آیینی برتر مانند محتشم کاشانی، نیّر تبریزی و شاعران دیگر و نیمی دیگر از آن به نقد و بررسی اشعار توسط کارشناسان هنری اختصاص دارد. همچنین شاعران جوان شعرهای آیینی خود را می‌خوانند و درباره این اشعار نقد و بررسی انجام می‌شود. 

در این نشست‌های تخصصی بنا به فراخور اتفاقات تقویمی تاریخ تشیع موضوعاتی به شاعران به عنوان دستور جلسه داده می‌شود و سپس شاعران بر اساس موضوع خواسته‌شده اشعاری می‌سرایند. این شب شعر آیینی با هدف گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی و مشارکت دهی شهروندان در برنامه‌های مذهبی اجرا می‌شود. 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از برنامه‌های خانه فرهنگ شهید ملکان می‌توانند به نشانی خیابان هاشم‌آباد، خیابان شهید ملکان، کوچه طهماسبی، خانه فرهنگ شهید ملکان مراجعه کنند یا با شماره ۳۳۷۲۹۵۱۲ تماس بگیرند.
نظر شما