سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۴
کد خبر: ۹۳۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
آیین تجلیل از خانواده شهید حسن رزاقی از شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) در سوریه عصر روز گذشته از سوی مدیریت فرهنگی منطقه ۲۱ شهرداری تهران در سینما ققنوس منطقه تهرانسر برگزار شد.
تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «حسن رزاقی» در سینما ققنوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در  آیین تجلیل از خانواده شهید حسن رزاقی سید احمد موسوی مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۲۱ و امیر جاویدپور معاون وی، حجت الاسلام حجت الله گرامیان امام جماعت مسجدالنبی(ص) شهرک آزادی و حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سازنده فیلم مستند نبرد پنهان حضور داشتند.

در آغاز آیین برگزاری تجلیل از خانواده شهید رزاقی فیلم مستند ۴۳ دقیقه‌ای «نبرد پنهان» با موضوع جنگ در سوریه که توسط حسن شمشادی ساخته و روایت می‌شد برای حاضران به نمایش گذاشته شد. پس از پخش این فیلم شمشادی گفت: نمی‌شود تمام اتفاقاتی را که بیش از شش سال در سوریه رخ داده است را در یک مستند ۴۳ دقیقه‌ای به تصویر کشید و روایت کرد.

وی افزود: فیلم مستند دو و سه نبرد پنهان نیز ساخته شده و به زودی از یکی از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود.

این مستندساز تصریح کرد: برخی از مردم می‌گویند که کشور ما ۱۴۰۰ کیلومتر با کشور سوریه فاصله دارد چرا جوانان ما باید برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و پیکار با تکفیری‌ها به سوریه بروند؟ تاکنون کسی پاسخ روشنی به این سوال نداده است.

شمشادی افزود: در پاسخ به این پرسش باید گفت که اگرچه ما نیروی انتظامی و اطلاعاتی قوی داریم اما اگر همین مدافعان حرم نبودند ما تا این اندازه در آسایش و امنیت نبودیم.

وی گفت: همه ما شاهد حمله تروریستی که ۴۰ روز قبل در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره) رخ داد، بودیم هر چند حمله کوری از سوی وابستگان به گروه تکفیری بود و با زیرکی نیروهای سپاه پاسداران و اطلاعات در نطفه خاموش شد اما در مجلس آشوب به پا شد و همین حادثه نشان می‌دهد که اگر مدافعان حرم نبودند ما هر ساعت شاهد اتفاق‌هایی از این دست در گوشه و کنار کشورمان بودیم.

خبرنگار و مستندساز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر در کشور جنگ و ناامنی باشد دیگر حتی در خانه هایمان هم امنیت نخواهیم داشت.
 
وی تصریح کرد: بنده به چشم دیدم که در سوریه تروریست‌هایی که به خود بمب بسته بودند به صورت نامحسوس به جاهای پرازدحام می‌رفتند و خود را منفجر می‌کردند.

شمشادی گفت: علاوه بر داعش یکصد گروه تروریستی دیگر از ۹۳ ملیت در سوریه می‌جنگند که فقط پرچم‌های آنها با هم فرق دارد.

وی افزود: کسی که درک درستی از فلسفه جهاد ندارد طبیعا اسلام، قرآن و پیامبر را نمی‌شناسد و جاهل است، فلسفه جهاد بصیرت، عشق، آگاهی، شعور و ولایتمداری است و افرادی که به این درجه از معرفت برسند در هر سنی به جنگ حق علیه باطل می‌روند.

حجت الاسلام حجت الله گرامیان امام جماعت مسجد مسجدالنبی (ص) شهرک آزادی نیز در این آیین گفت: عده‌ای می‌گویند که جنگ سوریه با تکفیری‌ها به ما ربطی ندارد اینان حرف‌هایشان شبیه حرف‌های برخی از افراد در دوران دفاع مقدس است که بعد از پیروزی حق علیه باطل حسرت رفتن یک روز به جبهه به دلشان ماند.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند غرض مادی در کار است که برخی از هموطنان ما حاضر می‌شوند برای پیکار با آن خدانشناس‌ها به سوریه بروند اما هر شهوتی انسان داشته باشد شهوت مردن ندارد که برای کسب مال و شهرت به جبهه برود.

گرامیان ابراز امیدواری کرد که افرادی که چنین افکاری دارند سریع‌تر از آن فاصله بگیرند و مقام و منزلت این عزیزان را که مایه افتخار کشور و اسلام است درک کنند.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم انسان‌های آزاده‌ای هستند که به خاطر رضای خدا از تعلقات دنیوی فاصله گرفته‌اند تصریح کرد: اگر به من خرده نگیرید می‌گویم برای بردن اسم شهدا وضو بگیریم.

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «حسن رزاقی» در سینما ققنوس

در پایان این آیین با اهدای لوح تقدیر و هدیه از خانواده شهید حسن رزاقی تجلیل شد. رزاقی در سال ۱۳۴۴ در شهرک آزادی تهران دیده به جهان گشود و در ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ در منطقه شهرک نبل و الزهرا سوریه به درجه رفیع شهادت نائل گشت.
نظر شما