جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۶
کد خبر: ۹۳۶۱۶
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
معرفی دورهای جدید آموزشی در مناطق ۲۲گانه
ثبت ‌نام دوره‌های آموزشی فصل تابستان با هدف ارتقا سطح دانش و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه تهران آغاز شده‌ است.
کارآفرینی و شناخت اصول و مفاهیم آنبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ دوره‌های جدید آموزشی فصل تابستان با توجه به استقبال و نیاز مخاطبان هر منطقه شهر تهران در حوزه‌های «کارآفرینی و شناخت اصول و مفاهیم آن» برای تمام گروه‌های سنی برگزار می‌شود.

دوره های کارآفرینی از جمله مباحث نوظهور و حائز اهمیت در جوامع است و با توجه به جوان بودن نیروی کار در کشور، موضوع کارآفرینی بسیار مفید و کاربردی است. کارشناسان حوزه کارآفرینی بر این باورند که کشف و بهره‌برداری از فرصت‌های سودآور، تشخیص و بهره‌برداری علمی و صحیح از منابع، ایجاد کالاها و خدمات، بهبود کیفیت زندگی، عامل تغيير و نوآوری، ترغيب و تشويق به سرمايه گذاری، ایجاد ثروت و تولید و... از طریق کارآفرینی میسر خواهد شد.

این دوره‌ها با توجه به اهمیت و ضرورت پرداختن به بُعد آموزشی و فرهنگی و جنبه‌های مؤثر آن در حركت كارآفريني از قوه به فعل، بروز روحيه كارآفريني در افراد از طريق آموزش تحقق می یابد. از سویی دیگر میان فرهنگ و کارآفرینی ارتباط مستقیمی وجود دارد. از یک سو تاثیری که کارآفرینی بر تحولات فرهنگی جامعه دارد و از سوی دیگر بستر فرهنگی جامعه برای پذیرش این مقوله است.

 آنچه که در این فرآیند مهم و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این است که ترویج فرهنگ کارآفرینی باید از خانواده­‌ها و مدارس شروع شود.

با توجه به تحقق شعار سال 1396 با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» مرکز آموزش سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، دوره «کارآفرینی و شناخت اصول و مفاهیم» را در 8 ساعت با هدف آشنایی با مفاهیم و تعاریف کارآفرینی و کسب و کار برای عموم شهروندان تهرانی  طراحی و تدوین کرده است. آنچه در این دوره آموزش داده می شود؛ مفاهیم اولیه کسب و کار، تاریخچه کارآفرینی، خصوصیات کارآفرینان و زندگی کارآفرینان موفق، فرایند تشکیل بنگاه­های کوچک اقتصادی و نحوه­ی فعالیت آن­ها، مزایای کارآفرینی و... است.

با گذراندن این دوره فراگیران می‌­توانند سبک زندگی خود را مطابق با زندگی کارآفرینان موفق تغییر دهند، فرایند تشکیل و نحوه فعالیت بنگاه‌های کوچک اقتصادی را بررسی و تحلیل کند، اقدامات اولیه برای راه اندازی یک بنگاه کوچک اقتصادی را پیاده سازد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌­توانید به سایت
http://amoozesh.farhangsara.ir/ مراجعه کنند یا با شماره تلفن 88909514 تماس بگیرند.
نظر شما