جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۰
کد خبر: ۹۳۶۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
اولین نمایشگاه انفرادی آثار امیرحسین قهرمانی ششم مرداد در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی گشایش می‌یابد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ حاصل نیم قرن فعالیت هنری استاد امیرحسین قهرمانی در نگارخانه پردیس رونمایی می‌شود.

قهرمانی، نگارگر، طراح، نقاش و گرافیست، متولد ۱۳۱۵ از شاگردان استاد حسین بهزاد، زاویه و نصراله یوسفی، فارغ التحصیل هنرستان کمال الملک است. وی به ادبیات کلاسیک ایران علاقه خاص دارد. قلم استاد تأثیرپذیر از حماسه‌ها و حکایت‌ها در اشعار مولوی، حافظ، خیام، سعدی، نظامی و فردوسی است و در به تصویر کشیدن کلام این بزرگان اهتمام خاصی به خرج داده است.

استاد قهرمانی در زمینه گرافیک و تبلیغات نیز فعالیت‌های قابل توجهی داشته‌اند از جمله همکاری با آژانس تبلیغاتی فزی و پوپلیران و دریافت جوایزی در فستیوال‌های ملی و بین المللی و تاسی دفتر تبلیغاتی با عنوان «دفتر اول».

وی در سال ۱۳۵۲ موفق به دریافت جایزه بهترین پوستر سوادآموزی یونسکو شد. در سال ۱۳۹۶ در نمایشگاه گروهی شاهنامه نگاری شرکت داشته است. این نمایشگاه اولین نمایشگاه انفرادی امیرحسین قهرمانیست که به پیشنهاد خانواده و کوشش فهیمه نیکویی فرد به عنوان مدیر اجرایی برگزار می‌شود.

۳۵اثر حاصل ۵۰ سال فعالیت هنری و مشق نگارگری، جمعه ۶ مرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی واقع در میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصود بیک)، سه راه دکتر حسابی، شماره ۳۰، در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نظر شما