شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۷
کد خبر: ۹۳۷۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
رییس سازمان فرهنگی هنری در جشنواره «آب و آیینه» گفت: خانواده از جامعه مهم‌تر است، چرا که پایه ساخت آن به شمار می‌رود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره «آب و آیینه»، از برنامه‌های جشنواره تابستانی تهران با هدف توانمندسازی زوج‌هایی که بیش از پنج سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد، روز پنجشنبه پنجم مرداد ماه با حضور محمود صلاحی رییس، حجت‌الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی و مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان فرهنگی هنری در فرهنگ‌سرای امام (ره) برگزار شد. 

در ابتدای این برنامه عبدالرضا کردی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و دبیر جشنواره «آب و آیینه» به حاضران خوشامد گفت و عنوان کرد: فلسفه «آب و آیینه» یادگیری همراه با آرامش و شناخت است. به خاطر همین در ایستگاه‌هایی که در نظر گرفته‌ایم، مشاورانی حضور دارند که در آموزش به خانواده‌ها همکاری می‌کنند. بازی‌های خانوادگی‌ای پیش‌بینی شده و هدف این است که تا پایان برنامه روز شادی برای شرکت‌کنندگان در برنامه رقم بخورد. 

وی افزود: این برنامه در راستای منویات مقام معظم رهبری درباره استحکام نهاد مقدس خانواده پی‌ریزی شده است. کسانی که امروز در برنامه حضور دارند، مطمئناً در آینده نیز از خدمات مراکز مشاوره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بهره می‌برند.

در ادامه این نشست محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری با تبریک به مناسبت دهه کرامت گفت: در اسلام و جامعه ایرانی نهادی مهم‌تر از خانواده نداریم. خانواده از جامعه هم مهم‌تر است، چراکه پایه ساخت آن به شمار می‌رود. اگر در کشوری خانواده به هم ریخت، جامعه از هم می‌پاشد. بعد از عبادت خدا احسان به والدین توصیه شده و والدین در خانواده شکل می‌گیرد. 

وی اضافه کرد: امروز کشورهای غربی در بحث نهاد خانواده به قدری ضعیف عمل کرده‌اند که خودشان هم در آن مانده‌اند. مردمشان هم گناهی ندارند.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه همه مسائل مورد نیاز بشر در قرآن هست، عنوان کرد: مسئله خانواده هم در قرآن مطرح شده است. کسی که خالق ماست، ما را در خانواده تعریف کرده و بهتر از همه صلاح ما را می‌داند. هر کس در خانواده نقش خودش را دارد، اما مادر جایگاه ویژه‌ای در خانواده دارد. اصولاً دختر موجب برکت برای پدر و مادرش است و وقتی در نقش همسر قرار گرفت نیز مسئولیت بالایی دارد. بعد در جایگاه مادر قرار می‌گیرد که با کلمات نمی‌توان آن را وصف کرد. هیچ مکتبی به اندازه اسلام به مادر بها نداده است. 
 
وی در پایان گفت: خانواده کارکردهای گوناگونی دارد که یکی از آنها در کنار هم بودن است. از همسرانمان نخواهیم نظر ما را بپذیرند. امکان ندارد نظرها یکی شود، بلکه دو نظر می‌تواند کنار هم قرار گیرد. در خانواده نباید دیکتاتور بود و دو طرف باید با هم مشورت کنند و به نقش هم توجه داشته باشند. در نهایت از کسانی که در این جلسه شرکت کرده‌اند و همچنین از معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، مدیر فرهنگی هنری منطقه۱، مدر مرکز آموزش و دیگر دست‌اندرکاران سپاسگزارم. همچنین از رییس فرهنگ‌سرای امام (ره) برای میزبانی جشنواره سپاسگزارم. این فرهنگ‌سرا هم فضای سبز خوبی دارد و هم امکانات آبی آن مجهز است. 

در پایان این نشست رییس سازمان فرهنگی هنری از بخش‌های گوناگون جشنواره «آب و آیینه» از جمله نگارگذر تصاویر، بازی‌های خانوادگی و بازی‌های ویژه کودکان، وسایل ورزشی و خانه کودک فرهنگ‌سرای امام (ره) بازدید کرد. 
نظر شما